IMG-20220407-WA0009.jpg

 

 
 آینه جم/  نائب رئیس شورای شهرستان جم گفت:  مدیریت منفعل وزارت نیرو عامل بحران آب جم است و زنگ خطر فاجعه کم آبی جم به صدا درآمده است 
  سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار  آینه جم  اظهار داشت: شهرستان جم تنها شهرستانی است که فقط از آب سفره های زیرزمینی خود استفاده می کند سفره هایی که دستاورد ده ها سال بارندگی است.
عضو شورای شهر جم تصریح کرد تا دو  دهه پیش چشمه های آب در کوه های جم جاری بود و حتی در تابستان در رودخانه های جم آب جاری می شد اما به دلایل مختلف امروز در شهرستان جم بحران آب را داریم.
حسینی خاطرنشان کرد:  با حضور پالایشگاه فجر در شهرستان و اسکان کارکنان شرکت های عسلویه در شهر جم و احداث شهرک های مسکونی نفت  شاهد استفاده فزاینده از آب سفره های زیر زمینی جم هستیم. 
عضو شورای شهر جم اضافه کرد: با افزایش مصارف خانگی و صنعتی از آب های سفره های زیر زمینی جم، فکری به حال این روزهای جم نشده تا اینکه امروز با بحران آب در جم مواجه هستیم؛ حتی وزارت نفت که از عوامل نابودی سفره های زیر زمینی جم است در کنار وزارت نیرو  آینده نگری نکرد تا امروز شاهد فاجعه کم  آبی  در جم هستیم. 
حسینی با بیان اینکه وزارت نیرو نیز مدیریت منفعلی در زمینه آب جم داشته بیان داشت: در زمینه اجرای پروژه آب شیرین کن های جم وزارت نیرو کم کاری داشته و حتی وظایف خود را نیز به خوبی انجام نداده است.
وی ادامه داد: مردم هم اکنون از وضعیت کم آبی گلایه مندند و مرتب به شوراها مراجعه می کنند و خواستار پیگیری مشکل هستند ‌.
عضو شورای شهرستان جم بیان داشت: در سالهای اخیر از پروژه های مختلف برای آب جم حرف زده شده  اما تاکنون هیچ پروژه ای افتتاح نشده است. 
وی بیان داشت: پروژه آب شیرین کن های جم هم به دلیل کوتاهی های وزارت خانه های  نفت و نیرو ، امیدی به افتتاح کامل پروژه در آینده نزدیک نیست.
حسینی با بیان اینکه زنگ خطر به صدا درآمده  تاکید کرد : در صورت اینکه آب  جم همچنان در برنامه جدی مسوولان نباشد فاجعه بی آبی سبب مشکلات عدیده ای و حتی مشکلات امنیتی خواهد شد.
نائب رئیس شورای شهرستان جم خاطرنشان کرد: تا زمانیکه آب جم از اولویت های مسوولان استان و وزارت نیرو نباشد و وزارت نفت نیز  به شهرستان بی مهری کند قطعا این پروژه اجرا نخواهد شد و روز به روز بر مشکلات بی آبی جم افزوده خواهد شد.
[کد خبر:AJ38565]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب