3orig.jpg

 

آینه جم:  در شهرستان عسلویه ۳۰ مجتمع پتروشیمی احداث شده یا در حال اجرااست که بیشتر این مجتمع ها در مدار تولید و ارز آوری هستند .
 
اسامی شرکت های پتروشیمی عسلویه  بدین شرح است: جم، آریاساسول، مروارید، پارس، برزویه، زاگرس، مبین، مهر، همت، انتخاب ، بوشهر، کاویان ، جم اطمینان، تخت جمشید، مرجان، دماوند، فرساشیمی، دنا، کیمیای پارس خاورمیانه،مخازن سبز،  صدف، سبلان،اهتمام جم، هنگام، آریان، آپادانا، دالاهو کیمیا ، پردیس و پاد جم.
 
بیشتر  این پتروشیمی ها در زمینه تولید محصولات و مسئولیت های اجتماعی اقداماتی انجام میدهند اما  ضعف روابط عمومی برخی از این پتروشیمی ها سبب شده مردم اطلاعی از  اقدامات این شرکت ها نداشته باشند این در حالیست که  باید موفقیت های این شرکت ها به عنوان دستاورد نظام در رسانه ها منتشر شود تا سبب امیدآفرینی در جامعه شود .
 
بررسی رسانه های استان بوشهر در سال گذشته حاکیست فقط شرکت های پتروشیمی زیر تعامل با رسانه ها برقرار کردند و دستاوردهای خود را در رسانه های استان منتشر کردند : پتروشیمی جم، پتروشیمی اریاساسول، پتروشیمی مخازن سبز عسلویه و  پتروشیمی بوشهر
 
کمتر از یک پنجم پتروشیمی های منطقه عسلویه توانسته اند تعامل با رسانه ها برقرار کردند و بقیه پتروشیمی ها به دلایل مختلف عملکرد چندانی نداشته اند.
برخی پتروشیمی ها  مثل پارس، مروارید،  زاگرس ، نوری و پردیس سال گذشته در زمینه تولید و مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی انجام دادند اما به دلیل عدم ارتباط با رسانه های منطقه و استان نتوانستند موفقیت های شرکت خود را در معرض افکار عمومی بگذارند. 
 
حضور افرادی کاربلد و آشنا با علم روابط عمومی فرصتی مغتنم برای شرکت های پتروشیمی است که شرکت خود را به خوبی معرفی کنند و اقدامات شرکت را در رسانه ها منتشر کنند موضوعی که بیشتر شرکت های منطقه از آن محروم اند. 
 
ناگفته نماند برخی مدیران روابط عمومی شرکت های پتروشیمی، رسانه ها را تهدیدی برای صندلی خود می دانند و حرکت در چراغ خاموش را فرصتی برای حضور بیشتر خود در  روابط عمومی می دانند که قطعا به ضرر آن مجموعه خواهد بود
[کد خبر:AJ38566]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب