UuputnicBTKb.jpg

 

 

آینه جم : با گذشت چندین ماه از بخشنامه بانک مرکزی درباره ممنوعیت بلوکه کردن سپرده و بخشی از تسهیلات، بانک های بوشهر به این موضوع بی توجهی می کنند.

به گزارش آینه جم ؛ در اسفندماه سال گذشته، بانک مرکزی در بخشنامه ای تصریح کرد: «بانک‌ها حق ندارند مبلغی از ‎تسهیلات را بلوکه کنند. هر بانکی که به قوانین ابلاغ شده بی‌توجهی کند و آن را رعایت نکند به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شود و با ‏متخلفان برخورد خواهد شد.»

بانک هایی که رعایت نکنند، برخورد می شوند

استاندار بوشهر در نشست جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر گفت: بانک‌ها مکلفند بخشنامه بانک مرکزی در مورد بلوکه نکردن بخشی از تسهیلات بانکی را رعایت کنند.

احمد محمدی‌زاده ادامه داد: درحال حاضر یکی از مشکلات اصلی مشتریان شبکه بانکی استان که مورد اعتراض مردم نیز واقع شده بلوکه کردن بخشی از تسهیلات و یا دریافت سپرده و وثیقه نقدی جهت پرداخت تسهیلات تحت عناوین مختلف درشبکه بانکی استان است.

او اعلام کرد که براساس بخشنامه مکرر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتهی به شماره ۰۰/۳۷۵۵۱۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ موراد ذیل ابلاغ شده است؛

۱) بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان در قالب انواع سپرده‌ها از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است.
۲) اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هرعنوان قبل و یا بعدازاعطای تسهیلات از سوی بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ممنوع است.

استاندار بوشهر می‌گوید: در همین راستا و در صورت رعایت نکردن موارد فوق از سوی شبکه بانکی استان، مشتریان می‌توانند نسبت به پیگیری موضوع از طریق استانداری، سازمان بازرسی استان و دیوان محاسبات و مراجع قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

[کد خبر:AJ39020]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب