8jjh8.jpg

 

آینه جم: اخیرا داروخانه های استان بوشهر دارو را به شرط داشتن کد رهگیری به بیماران تامین اجتماعی می دهند.

به گزارش آینه جم؛ این درحالی است که تا پیش از این صرفا با ارائه کد ملی هر بیمار به داروخانه، نسخه وی پیچیده و داروها داده می شد.

اجباری شدن کد رهگیری برای دارو که بدون اطلاع رسانی مناسب قبلی صورت گرفته، برای برخی هم استانی ها دردسرآفرین شده است. به عنوان نمونه برخی از پیام ها را می خوانید:

 

*پدرم را از بیمارستان قائم بوشهر ترخیص کردیم و برای گرفتن دارو به داروخانه رفتم، ولی می گفتند حتما باید کد رهگیری که پزشک نوشته ارائه کنید و کد ملی وی کافی نیست. وقتی پیگیری از سایر داروخانه ها هم این پاسخ مشابه همراه شد، به بیمارستان برگشتم، ولی گفتند شیف پزشک تمام شده و اول هفته بعد می آید. ناچار شدم قید بیمه را بزنم و داروها را آزاد بگیرم.

*بعد از کلی معطلی در درمانگاه مبعث بوشهر برای ویزیت توسط دکتر عمومی، وقتی به داروخانه بیرون رفتم تا دارو بگیرم، از من کد رهگیری خواست، ولی پزشک هیچ کدی نداده بود. وقتی مجددا به درمانگاه برگشتم، پزشک گفت که کد را پشت آزمایش ها نوشته و من از آن بی اطلاع بودم. این طرح بدون اطلاع رسانی قبلی و توجیه پزشکان، فقط دردسری برای مردم شده، وگرنه چه ایرادی دارد مشابه قبل با کد ملی داروی مردم را بدهند.

 

مشابه این مشکلات ناشی از تصمیم تامین اجتماعی کم نیست.

در همین خصوص با روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر تماس گرفتیم که وی لینک اطلاعیه اخیر سازمان متبوع خود را ارسال کرد:

«سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد با هدف ارتقای امنیت اطلاعات بیمه‌شدگان و نیز صیانت از حقوق ذی‌نفعان سازمان، کلیه بیمه‌شدگان می‌بایست جهت دریافت خدمات از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، نسبت به ارائه همزمان کد ملی و کد رهگیری نسخه الکترونیک به این مراکز اقدام کنند. این موضوع به تمامی مراکز طرف قرارداد اطلاع‌رسانی شده و از همه پزشکان درخواست گردیده به‌هنگام تجویز نسخه الکترونیک، کد رهگیری پنج رقمی تولید شده در سامانه را در اختیار بیماران قرار دهند»

قطعا اگر درخصوص این تصمیم اطلاع رسانی بهتری صورت می گرفت و کد رهگیری به موبایل بیماران پیامک می شد، مشکلات ناشی از آن کمتر می شد، اما برای مدتی بیماران را درگیر خود کرده است.

 

* خليج فارس 

[کد خبر:AJ44633]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب