00000076.jpg

آینه جم، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: شیوع بیماری دیابت در شهرستان جم نگران کننده است.

احمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: بیماری های غیر واگیر مهمترین علت مرگ و میر در کشور به شمار می روند.

وی افزود: 76 درصد از بیماری ها در ایران به بیماری های غیر واگیر اختصاص دارد و در این خصوص دیابت یکی از مهمترین بیماری های غیر واگیر و شایع ترین بیماری متابولیک است که شیوع آن پیوسته در حال افزایش است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در اواخر قرن بیستم میلادی و آخرین سال های هزاره دوم، تغییرات گسترده ای در شیوه زندگی مردم و پدیده صنعتی شدن جوامع، موجب رشد چشمگیر شیوع دیابت نوع دوم گردید به طوری که شیوع این بیماری در ایران نیز رو به فزونی گذاشته است و حدود 10 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در شهرستان جم نیز قابل ملاحظه و نگران کننده است افزود: در شهرستان جم، در مناطق روستایی در هر هزار نفر، 32 نفر و در مناطق شهری شهرستان در هر هزار نفر، 20 نفر مبتلا به دیابت است و در حال حاضر، حدود 400 بیمار شناسایی شده است که برای درمان و مشاوره به کلینیک دیابت مراجعه و تحت نظر می باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم اقداماتی از جمله غربالگری افراد بالای 30 سال و شناسایی افراد در معرض خطر، شناسایی زودرس بیماری و ارجاع به پزشک جهت شروع درمان ، ارجاع بیماران جهت غربالگری عوارض به کلینیک دیابت و غربالگری عوارض و انجام اقدامات تخصصی در کلینیک دیابت در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری در شهرستان جم در حال اجرا می باشد.

[کد خبر:AJ9801]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب