آینه جم: این روزها باتوجه به رشد سریع فن آوری های نوین در امر ارتباطات علاوه بر فرصت ها تهدیداتی وجود دارد که اگر نکات مثبت و منفی هر نرم افزار جدید به جامعه آموزش داده نشود، جامعه را با مشکل روبرو میکند.

به گزارش « آینه جم »؛ تیتر های تکراری مبنی بر اخاذی از دختران جوان بعد از دوستی و گرفتن عکس و فیلم از آنها در رسانه ها بسیار میبینیم که امروزه این نوع اخاذی به شغل دائم برخی افراد تبدیل شده است.

تنها راه کاهش این جرایم فیلتر کردن نرم افزار ها نیست بلکه باید از سنین پایین آموزش داد و هشدار های جدی به خانواده ها و جوانان داده شود.

دستگیری اخاذ واتس آپی در بوشهر

داریوش پورسعید اظهار داشت: کارشناسان اداره مبارزه با جرائم فضای مجازی در پی شکایت دختر جوانی مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی وی به همراه پیام‌هایی که در آن قصد اخاذی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی منتشرشده است، بلافاصله وارد عمل شدند.

وی به نوشته روابط عمومی پلیس فتای استان بوشهر افزود: تحقیقات تخصصی کارآگاهان در محیط سایبری انجام و پس از جمع‌آوری اطلاعات و مدارک لازم و دلیل‌های الکترونیک یک نفر متهم در این راستا شناسایی شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم ضمن هماهنگی‌های انجام‌شده با مقام قضایی به پلیس انتقال داده شدند.

پورسعید تصریح کرد: مزاحم جوان که از آنجایی‌که از قبل با شاکی دوست شده و لذا پس‌ از اینکه اعتماد وی را جلب می‌کند از عکس‌ها و تصاویر ارسالی توسط شاکی به‌عنوان اهرم فشار و تهدید استفاده کرده و از وی خواهان پرداخت مبالغی می‌شود، متهم که صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و در مواجهه حضوری با شاکی و وجود مستندات کافی، شواهد و قرائن موجود انگیزه جرم خود را ادامه دوستی و اخاذی از خانم جوان عنوان کرد.

عکس برای کسانی که نمی شناسید ارسال نکنید

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: متهم جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح داده شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر تأکید کرد: هرگز عکس‌های خصوصی خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید و هرگز عکس خود را برای کسانی که نمی‌شناسید ارسال نکنید.

پورسعید بیان کرد: توصیه ما به کاربران اینترنت به‌خصوص خانم‌های جوان این است که در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آن‌ها را روی تلفن همراه، لپ‌تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل‌حمل ذخیره نکنند.

منبع:خبرآنلاین

[کد خبر:AJ10755]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب