به گزارش آینه جم ؛ در آستانه نام نویسی از نمایندگان مردم در خانه ملت احزاب سیاسی و قشرهای مختلف جامعه در حال رایزنی با کاندیداها و در نهایت پس از توافق حمایت از آنها می باشند که در این میان در استان بوشهر بعد از مشخص کردن احزاب سیاسی اصولگرا در استان و به اجماع رسیدن آنها مبنی بر حمایت کاندیدایی واحد، نوبت به دیگر اقشار رسید که خودی نشان و در این عرصه جهت سرنوشت کشور تصمیمی اتخاذ نمایند.

مجید عطایی از مهاجرین عرب زبان استان که نمایندگی امور عشایر و عرب زبانان استان را عهده دار است اعلام کرد: مهاجرین عرب زبان که در سطح استان بوشهر پراکنده می باشند با همه توان در انتخابات شرکت فعالی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امور عشایر و عرب زبانان در استان ظرفیت های انسانی خوبی را دارد، افزود: در سطح استان به ترتیب در بوشهر حدود 15 هزار نفر، دشتستان 5 هزار نفر، تنگستان 3 هزار نفر، کنگان و عسلویه 8 هزار نفرو در دیلم نیز 3 هزار نفر عرب زبان واجد شرایط رای وجود دارند که در مجموع جمعیت آنها بیش ا ز 34 هزارنفرمی باشد که می توانند در حوزه های مختلف انتخابیه استان سرنوشت ساز باشند.

نماینده امور عشایر و عرب زبانان مقیم استان بوشهر در خصوص حمایت سیاسی این قشر در سنوات قبل بیان داشت:  عرب زبانان مقیم استان در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم از عبدالکریم جمیری، در حوزه دشتستان از سید مهدی موسوی نژاد و در تنگستان از دولاح حمایت کرده است.

مجید عطایی افزود:  در این دوره از انتخابات نشست هایی را با  کاندیداهای احتمالی مجلس داشته ایم که در حوزه های 4 گانه بلا فاصله پس از نام نویسی کاندیداهای نمایندگی مجلس دهم، لیست 4 حوزه انتخابیه که با مشورت از کار گروه امور عشایر و عرب زبانان تهیه خواهد شد در این پایگاه خبری اعلام می شود.

وی در مورد عملکرد امور عشایر و عرب زبانان استان بیان داشت: این نمایندگی ضمن اینکه در امور انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شورای شهر فعال می باشد به ارائه خدمات در زمینه های فرهنگی، ورزشی و پیگیری امورات اجتماعی به این قشر از جامعه استان بوشهر فعالیت دارد.

منبع خبر: چغادک نیوز
[کد خبر:AJ10944]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب