آینه جم: علیرضا رئیسی در حاشیه افتتاح مرکز درمان پرتو هسته ای بوشهر که صبح امروز در حاشیه بیمارستان شهدای خلیج فارس انجام شد، در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون خبرهای تایید نشده اخیر درباره مرگ چند نفر بر اثر ابتلا به آنفولانزا در استان این مطلب را بیان کرد.

آینه جم: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرگ دو نفر در استان بر اثر آنفولانزای H1N1 قابل تایید است.

به گزارش آینه جم به نقل از خلیج فارس:؛ علیرضا رئیسی در حاشیه افتتاح مرکز درمان پرتو هسته ای بوشهر که صبح امروز در حاشیه بیمارستان شهدای خلیج فارس انجام شد، در پاسخ به سوالی درباره خبرهای اخیر پیرامون مرگ چند نفر در استان بر اثر آنفولانزا، این مطلب را بیان کرد.

رئیسی با بیان اینکه همه ساله در پاییز شاهد افزایش ابتلا به آنفولانزا هستیم، افزود: در سالجاری بیش از 50 بیمار با علائم مشکوک به آنفولانزای حاد به بیمارستان های استان مراجعه کردند که طی آزمایش های صورت گرفته، ابتلا 16 نفر از آنها به آنفولانزا H1N1  تایید شد.

وی ادامه داد: از این تعداد بیمار قطعی، دو نفر طی هفته گذشته در بیمارستان های کنگان و بوشهر جان خود را از دست دادند و آماری غیر از آن صحت ندارد، ضمن اینکه بقیه افراد مبتلا به آنفولانزا نیز مراحل درمانی را طی کرده و براساس گزارش پزشکان، وضعیت شان رو به بهبودی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه روند بیماری آنفولانزا در کشورپس از موج اولیه اش در اوایل آذرماه، اکنون کنترل شده و میزان مراجعات شدیدا کاهش یافته، تصریح کرد: البته احتمال دارد مثل هرسال، موج دیگر این بیماری از اواخر زمستان شیوع پیدا کند، بنابراین از مردم درخواست داریم تا حساسیت های بهداشتی خود را کم نکنند.

علیرضا رئیسی که با «خلیج فارس» گفتگو می کرد، ادامه داد: اجتناب از تماس نزدیک (دست دادن و روبوسی کردن) با افرادی که ناخوش هستند و یا تب و سرفه دارند، شستن دست ها با آب و صابون بطور مکرر در طی روز، داشتن لباس گرم در هوای آزاد، رعایت عادات بهداشتی خوب شامل خواب و استراحت کافی و مصرف مواد غذایی مناسب و انجام فعالیت های ورزشی از جمله راههای مقابله با آنفولانزا است.

وی گفت: افراد اگر تب بالا یا سرفه و ناراحتی گلو داشتند باید در منزل بمانند و حتی المقدور از حضور در محل کار، مدرسه و اجتماع خودداری کنند و با استراحت و خوردن مایعات فراوان ایمنی بدن خود را بالا ببرند.

خواجه ئیان گفت: پوشاندن دهان خود در زمان سرفه یا عطسه کردن با دستمال کاغذی، معدم کردن دستمال کاغذی استفاده شده و تماس با پزشک یا مسئولان بهداشتی در مراکز بهداشتی درمانی از دیگر شیوه های مقابله با بیماری آنفولانزا است.

[کد خبر:AJ11138]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب