آينه جم: شنیده ها حاکی از آن است که در هیات نظارت استان صلاحیت 43 نفر در دو حوزه انتخابیه دشتستان و بوشهر، گناوه و دیلم تاکنون احراز نشده است.

به گزارش آينه جم به نقل از اتحاد خبر در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان از 22 کاندیدا، صلاحیت 8 نفر در هیات نظارت تایید نشده است. 

بر اساس همین گزارش در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نیز از مجموع 48 کاندیدای ثبت نام نموده صلاحیت 35 نفر احراز نشده است. 

به تعبیری در دو حوزه انتخابیه مذکور مجموعاً 43 نفر تایید صلاحیت نشده اند که در میان داوطلبین تایید صلاحیت نشده نام های مشهور و شاخصی نیز وجود دارد که اتحاد خبر مجاز به اعلام اسامی نمی باشد.

چنانچه اخبار غیر رسمی منتشر شده در این خصوص صحت داشته باشد هیات نظارت استان در مجموع این دو حوزه انتخابیه، حدود 39 درصد داوطلبین نمایندگی را تایید صلاحیت و بیش از 60 درصد را رد صلاحیت نموده است. 

شایان ذکر است این خبر بر اساس شنیده ها منتشر شده است و توسط هیچ مرجع قانونی تایید نشده است.

گفتنی است طبق جدول زمان بندی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظر رسمی هیات نظارت در خصوص تایید صلاحیت کاندیداها 26 دی ماه به کاندیداها ابلاغ خواهد شد. 

البته کاندیداهای رد صلاحیت شده حق اعتراض خواهند داشت و شورای نگهبان در فرصت قانونی به اعتراضات رسیدگی خواهد کرد و چه بسا برخی از این کاندیداهای تایید صلاحیت نشده موفق شوند صلاحیت خود را از شورای نگهبان دریافت کنند که طبق تجارب دوره های قبل درصد تغییر در تایید صلاحیت ها پس از اعلام نظر هیات نظارت بسیار پایین می باشد.

[کد خبر:AJ11816]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب