آینه جم: بیننده های زیادی زمانی که برای اولین بار از طرف شهر زیبای ریز به شهر سرسبز انارستان وارد می شوند به منطقه ای رویایی وارد و رو به رو می شوند که نگاه های آنها را به یغما می برد و عقل و هوش را می زداید.

هر چند در گذشته ای نزدیک این مکان با گل های زیبای محمدی و باغ هایی گشن از نخل های راست قامت که در میانه های آنها لیمو و انار خانه کرده بودند به مثابه لولویی ارزشمند برای شهرستان بود اما و افسوس که مثل خیلی مکان های دیگر در شهر انارستان از گزند آتش هولناک و تشنه لبی شدید در امان نماندند.

اما آنچه که حقیقت تلخ زندگیست، عادت است که گاه تکرار زیبایی ها را در برخی افراد به ناهویدا می برد اما عکاسان همواره با هر پلک، نگاهی تازه به رویای زندگی هدیه می دهند و فارغ از این همه هیاهوی پوچ هستند. حمید حمیدی راد عکاس زبردستی که از دریچه نگاه دوربین همواره زیبایی ها را با بینندگان تقسیم می کند، این تصاویر زیبا نیز برای شما به ارمغان آورده است.

ناگفته نماند، فاریاب (فاراب، پاریاب، فاریاو، پاریاو، باراب) در فارسی به زمینی می‌گویند که با آب قنات و رود آبیاری می‌شود و دیم نیست. که باز هم به کلمه افسوس روی می آوریم چرا که با برداشت های بی رویه آب توسط پالایشگاه فجر جم و کشاورزان چند سالی می شود که دیگر این فاریاب لمس آب پرهیاهوی قنات بر تن خسته خویش ندیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[کد خبر:AJ12248]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب