آینه جم: نماینده چهار دوره مردم دشتی و تنگستان در مجلس بالاخره رد صلاحیت خود در این دوره از انتخابات را پذیرفت و با انتشار بیانیه‌ای پرچم تسلیم خود را بالا برد.

صحبت از حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی است نماینده‌ای که ۱۶ سال کرسی نمایندگی مردم دشتی و تنگستان را در مجلس شورای اسلامی در اختیار داشت اما در این دوره رد صلاحیت شد و پس از ۱۶ سال با نمایندگی مردم در مجلس خداحافظی کرد.

در حالی‌ که در دوره قبلی انتخابات مجلس، پورفاطمی تنها امید اصلاح‌طلبان بود و در میان سه نماینده اصولگرا قرار گرفته بود اما در این دوره امید اصلاح‌طلبان از این حوزه نیز ناامید شد و پورفاطمی هم پرچم تسلیم را بالا برد.

باوجود رد صلاحیت پورفاطمی، اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه جایگزین رفتند و به محمد پاکدل رسیدند فردی که برای بیشتر مردم دشتی و تنگستان حتی اهل سیاست استان بوشهر نیز ناشناخته است اما سید محمدمهدی پور فاطمی در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد حمایت خود از پاک‌دل هم اعلام کرد.

با رد صلاحیت پورفاطمی بازهم اصلاح‌طلبان با ناامیدی راهی انتخابات ۷ اسفند شدند تا با گزینه‌ای انتخاب‌شده به دنبال جلب اعتماد مردم بوشهر باشند.

اما مشکلات اصلاح‌طلبان به همین‌جا ختم نمی‌شود و باید به وجود دو لیست انتخاباتی در بین آنان در استان بوشهر اشاره کرد که روز گذشته با حضور فاطمه هاشمی در بوشهر یک لیست جدید هم منتشر شد.

این بار حزب عدالت و توسعه استان بوشهر در مقابل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار گرفت و لیست جدیدی منتشر کرد هر چند در سه حوزه انتخابیه افراد مدنظر دو طیف مشابه است اما در حوزه انتخابیه کنگان، دیر و جم اختلاف وجود دارد و در حالی که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به حسین بردستانی رأی دادند اما روز گذشته حزب اعتدال و توسعه استان بوشهر از سکینه الماسی حمایت کرد.

با وجود اتفاقات افتاده در بین اصلاح‌طلبان و رد صلاحیت پورفاطمی که وزنه سنگینی هم برای اصلاح‌طلبان بود باید در انتظار نشست که آیا اصلاح‌طلبان در انتخابات ۷ اسفند می‌توانند در استان بوشهر به نتیجه دلخواه برسند یا خیر.

منبع: فارس

[کد خبر:AJ13300]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب