آینه جم: از ۲۴ عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم، فقط یک نفر به مجلس دهم راه یافته و این معمای کمیسیون انرژی مجلس جدید را که از شنبه افتتاح می شود پیچیده تر می کند.

معمای کمیسیون انرژی مجلس دهم

به گزارش «آینه جم»؛ از ۲۴ عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم در سال پایانی این مجلس، فقط حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به مجلس دهم راه یافته است. از ۲۳ عضو دیگر کمیسیون انرژی، علی مروی رییس کمیسیون مهمترین فرد حذف شده است که در انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه نیشابور، سوم شد و از راهیابی به مجلس بازماند. محمدسعید انصاری نماینده آبادان و نایب رییس اول کمیسیون و سیّدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان و عضو کمیسیون، برای انتخابات این دوره احراز صلاحیت نشده بودند. همچنین سیدهاشم بنی‌هاشمی نماینده مشهد در این دوره ثبت نام نکرده بود.

سه نفر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس نهم که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده بودند شامل حسین نجابت نماینده شیراز، حبیب آغاجری نماینده ماهشهر و امیدیه و سیدسعید حیدری‌طیب نماینده کرمانشاه، در دور دم انتخابات، رقابت را به رقیبان واگذار کردند.

سایر اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز در انتخابات شکست خوردند که سرشناس ترین آنها سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد است که در رده شصتم حوزه انتخابیه تهران قرار گرفت. امیرعباس سلطانی دبیر اول کمیسیون انرژی از حوزه انتخابیه بروجن، سیّدحسین دهدشتی و جواد سعدون زاده نمایندگان فعلی آبادان، جلیل جعفری بنه خلخال نماینده فعلی خلخال، موسی احمدی نماینده فعلی دیر و کنگان و جم و عسلویه، روبرت بگلریان نماینده فعلی مسیحیان ارمنی جنوب ایران، شمس اله بهمئی نماینده فعلی رامهرمز و رامشیر، عبداله تمیمی نماینده فعلی شادگان، عبدالکریم جمیری نماینده فعلی بوشهر، گناوه و دیلم، سیّدحسین ذوالانوار نماینده فعلی شیراز، احمد سجادی نماینده فعلی فریمان و سرخس، نادر فریدونی نماینده فعلی فیروزآباد، ابراهیم کارخانه نماینده فعلی همدان و فامنین و سیّدموسی موسوی نماینده فعلی لامرد اعضای کمیسیون انرژی مجلس نهم بودند که با شکست در مرحله اول انتخابات، موفق به راهیابی به مجلس دهم نشدند.

از سوی دیگر، مروری بر نمایندگان جدید راه یافته به مجلس نشان می دهد که تنها یک نفر – هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه – از سابقه مدیریت در نفت برخوردار است که او نیز به دلیل انتقاداتی که در آخرین ماههای حضور خود در شرکت حفاری شمال علیه وزارت نفت انجام داد، در صورتی که ترکیب کمیسیون انرژی مجلس به سود دولت باشد، شانس بالایی برای ریاست کمیسیون انرژی مجلس نخواهد داشت. همین موضوع معمای ریاست کمیسیون انرژی مجلس دهم را پیچیده تر می کند.

منبع: نکونیوز

[کد خبر:AJ15918]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب