راهپیمایی روز قدس دیر

آینه جم  - مردم روزه دار و مومن شهرستان دیر با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش آینه جم ، اقشار مختلف مردم دیر مانند سایر هموطنان خود از جمله بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان همه و همه در این راهپیمایی حضوری گسترده داشتند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در مرکز شهرستان دیر بعد از نماز عبادی سیاسبی جمعه با دست نوشته‌هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان قدس شریف، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

روز قدس ادای دین به خون شهدا است

فرماندار شهرستان دیر در حاشیه این راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روز قدس روز تجدید پیمان ملی و عمومی با شهدا و آرمان‌های امام راحل است.

حمزه اعتماد با بیان اینکه روز قدس یکی از یادگاران امام راحل و متعلق به جهان اسلام است، اظهار داشت: حضور در راهپیمایی روز قدس با توجه به حمایت های بسیاری از کشور های عربی از اسرائیل غاصب امری ضروری است و شرکت در این راهپیمایی در واقع تکمیل‌کننده روزه ماست.

فرماندار شهرستان دیر روز قدس را ادای دین به خون شهدای فلسطین، غزه و لبنان برشمرد و افزود: شهدای حریم ولایت نشانه قدرت فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی است.

لزوم همبستگی مسلمانان جهان

امام جمعه دیر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روز جهانی قدس از یادگار های ارزنده حضرت امام است و بعد از ایشان مقام معظم رهبری نیز بر گرامیداشت و باشکوه برگزار کردن  راهپیمایی این روز تأکید دارند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی افزود: امام و رهبری دفاع از فلسطین و سرزمین‌های اشغال شده را همیشه به عنوان یک اصول خدشه ناپذیر  نظام اسلامی تلقی فرموده اند.

امام جمعه دیر، راه غلبه بر ستم ها در نقاط مختلف اسلامی را همبستگی مسلمانان جهان دانست و خاطر نشان کرد: اگر برخی حکام حاشیه خلیج فارس به جای حمله به سرزمین های مسلمانان، انرژی خود را در مقابله با رژیم صهیونیستی می‌گذاشتند، این رژیم نمی‌توانست به اسلام دهن کجی کند.

بیعت مجدد مردم با ارزش‌های انقلاب

اسماعیل مختارزاده یکی از شهروندان دیری در این راهپیمایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس تجلی حضور و بیعت مجدد مردم با ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) است.

ملکی جعفری فرمانده بسیج خواهران شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار مهر، روز جهانی قدس را روز همبستگی با مسلمانان و مردم فلسطین و روز ادای تکلیف الهی دانست و خاطر نشان کرد: حضور ما در راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان استکبار و رژیم صهیونیستی است.

حسن دوراهکی جانباز و آزاده ۸ سال دفاع مقدس گفت: روز قدس روز لبیک به مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است.

آمنه درون از جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان دیر، هدف از حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس را محکوم کردن جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در فلسطین خواند و افزود: همه باید برای دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین  به پا خیزیم و شعار الله اکبر را فریاد بزنیم.

امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ بر اساس روحیه ظلم ستیزی و استکبارستیزی اسلاب ناب محمدی(ص)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

این ابتکار امام(ره) در طول سال های بعد از آن، باعث تضعیف رژیم صهیونیستی، تقویت جبهه مقاومت و همواره مسأله اول بودن آزادسازی قدس شده است.

[کد خبر:AJ16649]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب