آینه جم جم ،بنا به اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر،شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم ، حائز رتبه نخست اجرای برنامه قلب سالم در استان گردید.

به گزارش آینه جم ، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در این باره افزود: مرکز قلب شهرستان جم به منظور کاهش بیماری های قلبی عروقی، از مرداد ماه 94 و همزمان با سایر شهرستانهای استان شروع به کار نمود و برای کلیه مراجعین بالای 30 سال این کلنیک پرونده تشکیل گردیده است و درصورت نیاز، قابل پیگیری می باشند.

قاسمی اضافه نمود: از زمان اجرای برنامه تا کنون، تعداد 1200 نفر به کلنیک قلب مراجعه و خدمات مربوطه را به صورت رایگان دریافت نموده اندکه از این حیث، شبکه جم در رتبه نخست استان قرار دارد.

وی عنوان داشت از کل تعداد 1200 نفر مراجعین مرکز قلب شهرستان، تعداد   136 نفر مبتلا به فشار خون ، 102 نفر مبتلا به دیابت،534 نفر دارای چاقی و اضافه وزن بوده اند و فقط 3 نفر از این تعداد سالم بوده اند.

قاسمی افزود: خدماتی از قبیل بررسی عوامل خطر بیماریهای غیرواگیر، فشار خون ، نمایه توده بدنی و آزمایشهای چربی خون و قند خون به صورت رایگان برای مراجعین انجام می شود.

این مقام مسئول تاکید نمود: تغییر در شیوه زندگی و علی الخصوص اصلاح برنامه غذایی افراد از مهمترین عوامل کاهش بیماریهای قلبی عروقی می باشد./

آوای جم

[کد خبر:AJ17128]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب