به گزارش آينه جم؛ سیدمصطفی احمدی اظهار داشت:این پروژه که در اطراف روستای تشان بخش ریز شهرستان جم اجرا شده است نزدیک به 6 ماه به طول انجامید.

وی افزود: در اجرای این پروژه بیش از 5 هزار اصله نهال کاری با گونه های آکاسیا ویکتوریا کاشت شده است و 14 نوبت مورد آبیاری قرار گرفته اند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم ؛ افزایش سطح و تراکم پوشش گیاهی و ایجاد چشم انداز بسیار زیبا در بالادست روستاهای همجواردر آینده را از جمله مزایای اجرای این طرح دانست.

وی ادامه داد: عملیات طرح بیولوژیک در واقع بخشی از طرح های اجرایی آبخیزداری در قالب عملیات کشت گیاهی ( بیولوژیکی ) با اهداف کلی گسترش پوشش گیاهی و حفاظت خاک می باشد وانشالله این نوع طرح ها در آب وهوای شهرستان نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.

احمدی تصریح کرد:توجه به درختکاری و پوشش گیاهی که کمترین نیاز به آب دارند امری است الزامی و انشالله مردم منطقه نیز در حفاظت ونگهداری از آنهابا مامورین این اداره همکاری لازم را خواهند داشت.

وی یادآور شد: آب و باد به طور دائم خاک را در معرض فرسایش قرارمی دهند وکاشت درخت یکی از بهترین روش های جلوگیری از فرسایش خاک محسوب میشود.

[کد خبر:AJ18344]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب