آینه جم؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان داشت :توزیع 18000 عدد مکملهای ویتامین D بین دانش آموزان پسر مقاطع اول و دوم متوسطه شهرستان آغاز گردید.
به گزارش آینه جم ؛ احمد قاسمی افزود: ویتامین D یک ویتامین محلول درچربیست که نقش مهمی در سلامت استخوان ها، تقویت ایمنی و باروری ایفا میکند. این ویتامین از طریق تابش اشعه ماورای بنفش خورشید به پوست و از مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین دی تامین می گردد. متاسفانه شیوع کمبود ویتامین D در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در کشور ما بالاست.
وی اضافه نمود: مطالعات متعددی نشان داده اند که دریافت کافی ویتامین D موجب پیشگیری از بیماری های بسیاری از جمله دیابت، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، آرتریت روماتوئید، بیماری های سیستم ایمنی، بیماری های التهابی روده و بیماری های عفونی می گردد.
این مقام مسئول بیان داشت: مطالعاتی که شیوع کمبود ویتامین D در سطح کشور را از سال 1990 تا سال 2010 بررسی نموده اند حاکی از افزایش قابل توجه شیوع کمبود ویتامینD در هر دو جنس مذکر و مونث در گروههای سنی مختلف جامعه بوده اند. به همین سبب دولت برنامه هایی را برای پیشگیری از ابتلا به کمبود ویتامین D طراحی نموده است. با توجه به اینکه قشر نوجوان جامعه یکی از گروههای موردهدف جهت پیشگیری از کمبود ویتامین Dمی باشند؛ مکمل یاری ویتامین Dدر مدارس متوسطه یکی از برنامه های دولت برای مقابله با مشکل کمبود این ویتامین در جامعه می باشد.
وی افزود: در شهرستان جم در سالهای قبل مکمل یاری ویتامین D در دانش آموزان دختر دبیرستانی مقاطع اول و دوم متوسطه اجرا شد و خوشبختانه امسال در مهر و آبان 1395، مکمل یاری ویتامین D برای پسران دبیرستانی مقطع اول و دوم نیز در شهرستان جم آغاز گشت. مکمل یاری ویتامین D برای دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی به صورت مصرف یک مکمل 50000 واحدی ویتامین D در ماه است.
ایشان اضافه نمود: مصرف ماهیانه یک عدد مگادوز ویتامین Dبرای کمک به پیشگیری از ابتلا به کمبود ویتامین D در دانش آموزان می باشد و دوز آنها ایمن و بی خطر است.

خبرنگار:امین پناهیان

[کد خبر:AJ19083]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب