آينه جم؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس،از تشکیل کمیته کارشناسی توسط برخی نمایندگان برای بررسی مزایا و معایب حفظ کارت سوخت خبرداد و عنوان کرد که نتایج این بررسی ها دراختیار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

به گزارش آينه جم؛ عبدالحمیدخدری درگفت وگو  خانه ملت،از تشکیل کمیته کارشناسی توسط برخی نمایندگان برای بررسی مزایا و معایب حفظ کارت سوخت خبرداد و عنوان کرد که نتایج این بررسی ها در اختیار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم درمجلس شورای اسلامی،بابیان اینکه طرح حفظ کارت سوخت درمجلس به احتمال فراوان رای نخواهد آورد،افزود:با توجه به قیمت فرآورده های نفتی و نزدیکی آن به فوب خلیج فارس انگیزه ای برای قاچاق سوخت باقی نمی ماند و بحث قاچاق سوخت تقریبا منتفی است.

حفظ کارت سوخت در شرایط بنزین تک نرخی ضرورتی ندارد

خدری ادامه داد:حفظ کارت سوخت سبب اطلاع از میزان مصرف و واردات می شود، اما هزینه حفظ و نگه داری کارت سوخت رقم بالایی است که اگر حفظ یا حذف آن سبک و سنگین شود، حفظ آن به مصلحت نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط بنزین تک نرخی حفظ کارت سوخت ضرورتی ندارد،یادآور شد:حفظ کارت سوخت میتواند از طریق جایگاه‌ها و از طریق کارت سوخت‌هایی که در اختیار جایگاه‌داران است، انجام شود و میزان مصرف را نیز می توان از این طریق متوجه شد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی حفظ کارت سوخت درصحن علنی مجلس،گفت:مجلس احتمالا با حفظ کارت سوخت موافقت نمی کند و کارت سوخت بنزین حذف می شود./

[کد خبر:AJ19138]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب