اينه جم: مرحله نخست بیمارستان حضرت قائم (عج) به عنوان پنجاه و چهارمین بیمارستان نیروهای مسلح کشور در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش  آينه جم به نقل از خلیج فارس؛ معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در این آیین گفت: نیروهای مسلح تنها در هفت تا هشت استان کشور بیمارستان ندارد و به همین دلیل تلاش شده سطح خدمات بیمه ای در این استانها افزایش یابد.

سردار علی عبداللهی افزود: در چند سال گذشته بیش از 2.5میلیون نفر از مردم مناطق محروم و دور دست کشور با مراجعه به 84 بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح خدمات درمانی دریافت کردند.

به گفته وی، بیمارستانهای نیروهای مسلح تنها ویژه این نیرو و خانواده های آنها نیست بلکه برای عموم مردم راه اندازی شده و حضور و استقبال مردم از خدمات این بیمارستانها دلیلی بر رضایت مندی از این خدمات است.

بیمارستان عسلویه سال آینده قابل بهره برداری است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این آئین گفت: براساس آمارها امروز 51 درصد مراجعه کنندگان به بیمارستانهای سپاه پاسداران را مردم عادی تشکیل می دهند و این بیانگر وضعیت و نحوه مناسب ارائه خدمات در این بیمارستانهاست.

سردار دریادار علی فدوی با اشاره به اینکه ورود سپاه پاسداران در ساخت مراکز درمانی یک کار تکلیفی است یادآور شد: در زمان حاضر بیمارستان چاه مبارک عسلویه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی بیمارستان سپاه در بندرعباس نیز در دهه فجر آغاز به کار کرد.

این بیمارستان قابل توسعه است

مسئول بهداری نیروی دریایی سپاه پاسداران هم گفت: فاز نخست این بیمارستان در زمینی 64 تختخوابی به مساحت شش هزار و 600 مترمربع شامل آزمایشگاه، اورژانس، رادیولوژی، رخت شورخانه، جراحی مردان و زنان، اتاقهای عمل، بخشهای ویژه داخلی زنان و مردان، زایشگاه، ان ای سی یو، بستری زنان و اطفال و ساختمان های جانبی شامل آشپزخانه، سلف سرویس، سالن اجتماعات و نمازخانه است.

سردار سید علی موسوی جزائری افزود: به لحاظ اینکه این بیمارستان نظامی است زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد تخت ها به میزان 88 تخت فراهم است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی مرحله نخست این بیمارستان که از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان بوشهر است در بهمن سال 91 آغاز و پس از چهار سال آماده بهره برداری شده است.

موسوی جزائری گفت: برای فاز نخست این بیمارستان 31.3 میلیارد تومان و در بخش تجهیزات نیز 27.3 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی یادآور شد: مرحله دوم بیمارستان حضرت قائم (عج) بوشهر که شامل درمانگاه و بخش اداری، مهمانسرای پزشکان، پارکینگ و آسایشگاه سربازی است با 8.4 میلیاردتومان اعتبار و مساحت بالای 8 هزار متر مربع احداث می شود.

[کد خبر:AJ20514]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب