آینه جم؛ شنیده های داغ انتخاباتی

  • با آغاز تبلیغات انتخابات شوراها، فضای شهر و روستاها انتخاباتی و اغلب مسیرهای پرتردد در قرق ستاد کاندیداها شده است. در این بین، برای پخش آهنگ های موسیقی و جذب هوادار اطراف ستاد برای نشان دادن میزان هواداران رقابت جدی است!
  • با خبر شدیم دو روز پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر، مهرزاد آسایش نایب رییس شورای شهر بوشهر و علی زاهدی از فعالان اصولگرا تاییدصلاحیت خود را از هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گرفته و به گردونه رقابت برگشتند.
  • همچنین برخی شایعات مبنی بر نامه نگاری جهت حذف برخی داوطلبان شوراها خصوصا چند نفر شهر بوشهر از سوی یکی از دستگاهها در مرکز کشور مطرح شده که گویا مسئولان هرگونه اقدامی را منوط به حذف نام این داوطلبان از سامانه وزارت کشور کرده اند و معتقدند: این نامه ها برای خارج کردن کاندیداها از گردونه انتخابات مبنای قانونی ندارد.
  • شنیده می شود با وجود ممنوعیت تبلیغ انتخاباتی له یا علیه داوطلبی توسط هیات های مذهبی، همزمان شدن نیمه شعبان با آغاز تبلیغات شوراها، ظاهرا باعث برخی تخلفات از سوی برخی کاندیداها شده و هیات ها هم نتوانسته اند در پیشگیری از این موضوع موفق باشند.
  • شنیده ها از انصراف چند داوطلب انتخابات شوراها حکایت دارد. گویا این انصرافها پس از مشخص شدن لیست احزاب و نبودن نام این افراد در لیست نهایی بوده یا بعضا با مشاهده حجم هزینه کرد برخی کاندیداها، موفقیت خود را دشوار دیده اند.
  • بحث های ریاست جمهوری در گروه های تلگرامی داوطلبان شوراها داغ تر از شوراهاست که باعث تذکر برخی داوطبان شورا یا هواداران آنها شده است.
  •  داوطلبان شوراها از اولين ساعات آغاز تبلیغات که بامداد پنجشنبه گذشته بود، شهرهای بزرگ استان را پوستر باران كرده اند. در این بین شهرداری ها نیز محلی را برای نصب پوستر پیش بینی نکرده و برخی کاندیداها از دیوارهای ادارات و منازل شهروندان استفاده کرده اند که مصداق تخلف است. در این شرایط، برخی ستادهای انتخاباتی در ابتکاری قابل تحسین، در پایان شب مقابل ستاد خود را از کاغذ و اقلام انتخاباتی پاک می کنند تا مشکلات کمتری برای پاکبابان ایجاد شود.
  • از طرف مسعود شکوهی رییس ستاد انتخاباتی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان بوشهر مسئولان کمیته‌ها به شرح زیر مشخص شدند: قائم مقام ستاد: ماشالله حیدرزاده/ کمیته مالی و پشتیبانی: علی اصغر سیف بوشهری/ دبیراجرایی: حسین بکمی/ سخنگو ستاد:سیروس بنه گزی/ کمیته شهرستانها: حسین خمیسی/ کمیته بانوان: مهدیه امیری/ کمیته تبلیغات زهرا رستگارنیا/ کمیته ایثارگران: عبدالرحیم مهرور/ کمیته فرهنگیان: عالی بازدار/ کمیته جوانان: امین گنبدی پور/ کمیته برنامه ریزی: مرضیه مرتب/ کمیته رسانه: ستاره تناور/ کمیته سلامت: راضیه حاجیونی/کمیته هنرمندان: جهانشیر یاراحمدی/ کمیته حقوقی: بهرام فرهمندصابر/ کمیته سنجش و پایش: مریم خوینی/ کمیته اقوام و اقشار: حمید آب آذر
    همچنین رؤسای ستادهای شهرستانی به شرح زیر می باشد: بوشهر: غلامرضا دانشور/ دشتستان: اسد بهادری/ دیلم: علی کرمی/ گناوه: محمد رزمی/ دشتی: عسگر کشوری/ دیر: علی کرمی/ کنگان: عبدالامیر خلیفات/ جم: حسین گرامی/ عسلویه: مال الله محمدی/ تنگستان: صمد سلامی
  • استاندار بوشهر در مراسم آغاز عملیات اجرایی بندر جدید ریگ گفته: «ته لنجی»، چراغ دم بادی ست که ممکن بود خاموش شود، ولی با همکاری وزیر صنعت، طرحی آماده شد که نویدبخش حل مشکل ملوانان خواهد بود.سالاری گفته: فعلا قول نمی دهم اما گام های آخر تصویب کامل این طرح را پشت سرمی گذاریم.
  • جابجایی ایستگاه مرکزی اتوبوس های شهر بوشهر مشکلات زیادی برای تردد با این وسایل نقلیه ایجاد کرده، طوری که برخی شهروندان از اضافه شدن هزینه های شان به دلیل دو مسیره شدن اتوبوس و معطلی ناشی از توقف های بیشتر گلایه مندند.
  • سرانجام پس از بیست روز تلاش بی وقفه خیرین و کمپین هایی که در فضای مجازی برای آزادی "عمران شناوری" سرباز وظیفه اهل دلوار ایجاد شد، پس ازپرداخت دو دیه به مبالغ 550 میلیون و 104 میلیون تومان از محل کمکهای مردمی به خانواده سرباز مقتول و یک درجه دار نیروی انتظامی که مجروح شده بود، شناوری آزاد و به نزد مادرش برگشت. همچنین اعلام شده مابقی کمک های مردمی با هماهنگی امام جمعه دلوار در راستای همین امر هزینه می گردد.

  • هيئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از اسامی شخصیت‌های برجسته دینی و رجال سیاسی اعلام کرد: «انتشار اعلام نظر شخصیت‌ها (بدون ذکر عنوان و مسئولیت‌ آنان)، مجامع، احزاب و گروه‌های مجاز، در تأیید نامزد انتخاباتی باید مستند به مدرک کتبی و امضا شده مربوط به تأیید و حمایت باشد و نامزد انتخاباتی در صورتی که بخواهد از تأیید مراجع یاد شده در صدر این نام‌ها استفاده کند باید مستندات و مدارک آن را ارائه کند.»
  • گروههای تلگرامی کاندیداهای شورا که از هفته های قبل فعال شده بود، از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی سیر صعودی گرفته است. برخی شهروندان به دلیل رودربایستی در این گروهها می مانند، برخی هم خارج شده اند، اما مجددا توسط ادمین یا ربات ها وارد گروه تلگرامی می شوند که تعدد پیام های ردوبدل شده در آن باعث ناراحتی حاضران شده است. در این بین ظاهرا تبلیغ کاندیداهای دیگر در گروههای تلگرامی، برای خارج کردن افراد و عدم ورود مجددشان به آن نتیجه بخش بوده است!
  • در یکی از شهرهای استان، استفاده از جرثقیل و نیروی شهرداری برای نصب بنر یک کاندیدای خاص، مورد اعتراض عده‌ای از شهروندان قرار گرفته و عکس‌هایی در این مورد در فضای مجازی منتشر شده است.
  • هواداران از القابی مانند «دکتر»، «مهندس»، «استاد» و ..‌. برای کاندیداها در فضای مجازی استفاده می‌کنند. گویا رشته‌های تاریخ و علوم اجتماعی هم اخیرا در زمره‌ی مهندسین قرار گرفته‌اند! جالب است، برخی که سالیان متمادی است در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند، اجازه نمی‌دهند با لفظ استاد مورد خطاب قرار بگیرند ولی این روزها  «استاد» برقکار و ورزش و یک‌ترمه نیز استاد خطاب می‌شود و با آن مانور می‌دهند.
  • شنیده شده بازار غذا و هدیه دادن برخی از کاندیداهای شورا گرم بود. یکی از کاندیداهای شورا در جلسه‌ای بین حاضران کیف توزیع کرده بود که مورد سرزنش جمعی از حضار جلسه قرار گرفته بود. این خبر به نقل از گناوه پورت می باشد.
  • برخی معتقدند در انتخابات شورای شهر بوشهر، هر نامزدی که کمتر از 50 میلیون تومان هزینه کند، امکان اجازه ستاد در محل پرتردد ندارد، قادر به جذب افراد زیاد و پذیرایی از آنها نیست و بروشورهایش به همه محلات نمی رسد.
  • شنیده شده برادر داماد یکی از نمایندگان گزینه معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان است. اخیرا عهده دار این پست به مدیرکلی همین اداره منصوب شده است.
  • یکی از عکاسان مطرح با انتشار عکسی محو از دو کاندیدای شورای شهر بوشهر، با اعلام اینکه "فردی که پول مردم را ندهد، صلاحیت ورود به شورا ندارد"، تهدید کرده: اگر به زودی حق الزحمه اش پرداخت نشود، اسامی این افراد را به مردم اعلام می کند!
  • نام بیمارستان امام هادی که مورد مناقشه برخی اهالی شهر بردستان بود، به «شهرستان دیر» تغییر یافت. پیش تر در تابلوی بیمارستان تنها نام «دیر» بود که برخی اهالی بردستان به دلیل قرارگیری این محل در شهرشان، عقیده داشتند اگر نام منطقه آنها در سردر ببمارستان قرار نمی گیرد، عنوان شهرستان قبل از «دیر» قید شود. این بیمارستان پس از قریب یک دهه از آغاز، در آستانه بهره برداری می باشد.

  • دادستان بوشهر با اشاره به ممنوعیت برپایی هرگونه کارناوال خودرویی و موتورسیکلتی توسط ستادهای انتخاباتی، گفته: با اجتماع بدون مجوز بیرون از ستادها و بستن راهها که مشکلاتی را برای شهروندان پیش می آورد، در مرحله نخست تذکر و در صورت بی توجهی برخورد می شود.
  • شنیده شده شهریاری نماینده دشتی و تنگستان به دلیل انتقاداتی که به عملکرد استاندار وارد می داند، حاضر به حمایت علنی از روحانی نشده، هرچند وی ارتباط نزدیکی با برخی اعضای کابینه دارد و از نامزدهای اصولگرای ریاست جمهوری نیز اعلام حمایت نکرده است.
  • با خبر شدیم ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید مهدوی بوشهر عصر دوشنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می شود. دیدار با روسای هیات های ورزشی و آغاز عملیات اجرایی پیست قایقرانی در دهکده گردشگری از دیگر برنامه های وزیر ورزش در این سفر است.
  • حجت  الاسلام رئیسی روز سه شنبه به بوشهر سفر می کند. این مطلب را هاشمی، رییس ستاد این کاندیدای ریاست جمهوری در گفتگو با رسانه های منتسب به اصولگرا خبر داد. قبلا یکبار سفر وی به بوشهر لغو شده بود.
  • کاندیداهای اصلاح طلبان برای شورای شهر بوشهر نهایی شده است. در نشست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بوشهر که شامل نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی می شود، از میان 27 داوطلب نهایی شده، طی رای گیری 9 نفر حایز اکثریت آرا برای قرارگیری در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان شدند که شامل: صدرالله محمدی باغملایی، خلیل موحد، پویا دولابی، محسن امیری، ابوذر دهدار، داریوش پوربهی، طاهره شمشیری، رباب عبیدی و نیلوفر عارف زاده بودند.
  • موسوی‌نژاد نماینده سابق دشتستان و مسئول ستادی با عنوان "خیرش مردمی در حمایت از رییسی" طی سخنرانی در گناوه گفته: در برجام تحریم رفع نشد، تنها حکم اعدام‌مان امضا کردیم، ضمن اینکه باید خانه‌به‌خانه و چهره‌به‌چهره تبلیغ رییسی کنیم تا به نگاه غربگرا پایان ووضع فعلی تغییر کند.
  • غلامحسین زارعی، کاندیدای هم استانی در انتخابات میاندوره ای مجلس در غرب هرمزگان است.وی اهل شهرستان دشتی است و سابقه فرمانداری دشتستان و لنگه دارد. انتخابات این حوزه در دوره دهم به دلیل شائبه تخلفاتی در خرید و فروش رای ابطال شد. زارعی در آن انتخابات 8 هزار رای کسب کرد. پوستر تبلیغاتی وی برای انتخابات میان دوره ای با حضور 7 کاندیدا را می بینید:

  • گفته می شود به دلیل عملکرد ستاد انتخاباتی نزدیکترین تشکل سیاسی به رییس جمهور در بوشهر (حزب اعتدال و توسعه)، امیرزاده از ریاست ستاد انتخاباتی آن تغییر و محمدصادق حاجیانی از سوی علی جنتی جایگزین شد.
  • محمدجواد حق شناس عضو تنگستانی شورای مرکزی حزب اعتماد ملی سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران شد. این لیست 21 کاندیدا برای کرسی های شورای پایتخت دارد./ خلیج فارس
[کد خبر:AJ21598]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب