به گزارش«آینه جم»؛: کودکان بازمانده از تحصیل، اولیای بی‌سواد دانش آموزان و سربازان بیسواد از چالش‌های سواد آموزی در استان است که تنها با عزم عمومی به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش«آینه جم»؛ غلامرضا دانش‌فر ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۹۴۹ نفر از افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن در استان تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: با تلاش بی‌وقفه همکاران ما در روستاها و شهرها، درصد باسوادی در گروه سنی ۴۹-۱۰ ساله در استان به  ۹۶.۲۲ درصد رسیده که امیدواریم این آمار را به حد مطلوب جهانی برسانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به چالش‌های پیش رو در حوزه سوادآموزی اشاره و خاطرنشان کرد: بازگشت به بی‌سوادی، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم ترین این چالش‌های این حوزه است.

وی نبود کتاب‌های آموزشی بر اساس گروه سنی افراد برای باسواد شدن و اختیاری بودن تحصیل در کشور را از دیگر مشکلات سواد آموزی عنوان کرد و افزود: کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی ۱۹-۱۰ سال، اولیای بی‌سواد دانش آموزان، کودکان در معرض آسیب مختلف اجتماعی، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بی سواد از دیگر چالش‌های سواد آموزی در استان است که تنها با یک عزم عمومی به سرانجام نیک خواهد رسید.

دانش‌فر با اشاره به اینکه بایستی مبنای همه فعالیت‌ها و تصمیمات، مقرارات و دستورالعمل‌ها باشد و بیان داشت: استفاه از تمام ظرفیت‌ها در تمامی مناطق و شهرستان‌ها، تلاش بی‌وقفه همکاران ما در کنار دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس‌ها و امتحانات پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی خواهد بود.

وی با تقدیر از حمایت‌های مستمر مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان و نیز مشارکت فعال مردم و دیگر دستگاه‌ها در انجام رسالت آموزش و سوادآموزی، گفت: مشکل و معضل بی‌سوادی تنها از عهده معاونت سوادآموزی و آموزش و پرورش خارج است و باید برای خاتمه دادن به این پدیده شوم از جامعه اسلامی، مردم و همه دستگاه‌های اجرایی در استان بسیج شوند و همت بیشتری صورت بگیرد.

[کد خبر:AJ21917]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب