00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000411030711238585.jpg

آينه جم: ناصر بوهندی:
 
من از جنوب چشمه عطش/ من از جنوب ماسه مار /
من از جنوب جنگل دکل / من از جنوب باغ ساکت خلیج /
من از جنوب جنگل بزرگ آفتاب آمدم...
این شعر منوچهر آتشی، آتش شوق را در دل هر جنوبی روشن می کند اما به عینه عسلویه را در این شعر به تماشا می نشینیم. سواحل ماسه ایش، لوله ها و دکل های آتش افروزش، خلیج ساکت و آرآم نایبندش، همه عسلویه را در چشم من ترسیم می کند.عسلویه ای که هر کدام از فازهای گازی اش یک درصد به تولید ناخالص ملی می افزاید.
شهرستان عسلویه در منتهی‌الیه جنوب استان بوشهر و ابتدای دو استان فارس و هرمزگان با ثروت‌های خدادادی اکنون نقش فراملی و بین‌المللی دارد.
در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بار دیگر مردم عشق و علاقه خود به سرزمین و نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند و با مشارکتی بالا‌تر از همه شهرستان‌های استان بوشهر در مقام اول ایستادند. بنابر اعلام مراجع رسمی و نیز آمار منتشره درخصوص تعداد آرای هر کدام از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، بالا‌ترین درصد آرای مردم شهرستان‌های استان بوشهر به دکتر حسن‌ روحانی مربوط به شهرستان عسلویه اعلام شده‌است. رئیس‌جمهور منتخب موفق شده‌ در این شهرستان بیش از 27 هزار رأی معادل بیش از 81  درصد آرای دو بخش مرکزی و چاه‌مبارک در شهرستان عسلویه را از آن خود کند. ضمناً میانگین آرای کسب شده توسط دکترحسن‌روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر نیز بیش از 57درصد اعلام شده است. این امر به همت به مردم مرزنشین استوار، پاک، عاشق میهن و همیشه حاضر در صحنه  روستاها و شهرهای عسلویه است.
نتیجه آراء مردم نشان از رضایت از عملکرد دولت و امیدواری به بهبود مشکلات با تقویت روند فعلی می باشد. تلاش ها در راستای اشتغال جوانان شهرستان در شغل های پایدار و رسمی در شرکتها که با تلاش ها و پایداری فرماندار در مقابل فشارهای مختلف امکان پذیر شده ست از دید مردم عسلویه دور نمانده است و بهبود وضعیت اشتغال را در دو سال اخیر دولت تدبیر و امید لمس کرده اند که انتظار می روند این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد و اشتغال پایدار و مناسب در حوزه شرکت ها با آموزش از پایه رشته ای فنی با ایجاد یک مرکز مجهز و پیشرفته آموزش فنی و حرفه ای استمرار یافته و همچنین به سوی ادارات دولتی و بخصوص در حوزه استخدام آموزش و پرورش گسترش یابد.
  • بیش از 700 فارغ التحصیل زن در سطح شهرستان عسلویه که بدلیل شرایط فرهنگی و تخصصی امکان حضور در شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی منطقه ندارند منتظر سهمیه خاص جذب در آموزش و پرورش و سایر ادارات دولتی و بیمارستان هستند.
  • ادامه روند ارتقاء نخبگان شهرستان به پست های مدیریتی گرچه در چهار سال دولت تدبیر و امید برای اولین بار نخبگان شهرستان عسلویه در پست های مدیریتی و بالای شهرستان وارد شده اند و با توجه به عملکرد خوب این نیروها مردم رای به تسریع این روند و افزایش مدیران بومی شهرستان عسلویه و استفاده از این نیروها در سطح استانی و ملی دادند.
درک مشکل آلایندگی محیط زیست در شهرستان و تلاش های ملموس مسئولان نفت و گاز و پتروشیمی
اولویت دوم مردم شهرستان عسلویه آلودگی هوا و آب و خاک توسط صنایع مستقر در شهرستان بوده و مسئولان دولت تدبیر و امید با درک این موضوع و اتخاذ روند اصلاحی عامل مهمی در افزایش آراء دکتر روحانی داشته اند.
حضور دکتر ابتکار در هفته آخر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در عسلویه و خاموشی اولین فلر آلاینده در فازهای گازی بازتاب بسیار خوبی در سطح جامعه داشت و امید مردم برای حذف همه آلانده ها و اعمال استانداردهای جهانی بهداشت و محیط زیست در شرکتهارا زنده کرد.

 گرچه منتظر حضور دکتر روحانی در میان مردم عسلویه هستیم اما انتظاراتی مردم عسلویه از دوره دوم دولت روحانی دارند که  به اختصار و تیتر وار اینگونه بر می شماریم  که در مجال های بعدی و مقالات آینده به تشریح بیشتر این موارد بپردازیم:
  1. بیمه تامین اجتماعی اهالی شهرستان عسلویه ؛ با توجه به وضعیت آلودگی محیط زیست و شیوع بیماری های زیاد در بین اهالی شهرستان انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی با همکاری وزارت نفتهمه مردم ساکن در شهرستان عسلویه را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.
  2. ورزش و امکانات تفریحی و فرهنگی و ایجاد سالن‌های ورزشی
  3. اجرای فاز دوم بیمارستان عسلویه و استقرار تجهیزات سونوگرافی و رادیولوژی و MRI
  4.  ایجاد پژوهشکده دانش‌آموزی
  5. استقرار ادارات خدماتی مانند ثبت اسناد ، پزشکی قانونی ،صنعت و معدن ، میراث فرهنگی و ...
  6. تقویت اداره محیط زیست عسلویه
  7. توجه ویژه به آسیب های اجتماعی ناشی از حضور خرده فرهنگ ها و افراد مختلف شاغل در پارس جنوبی

* پيام عسلويه

[کد خبر:AJ22226]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب