«آینه جم»برای نخستین بار یک هم استانی به معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

به گزارش«آینه جم»؛ دکتر قاضی زاده هاشمی که روز یکشنبه پس از وزیر دفاع، بیشترین رای اعتماد را از نمایندگان مجلس برای ادامه وزارت در دولت دوازدهم کسب کرد، امروز 3 معاون غذا و دارو، برنامه ریزی و توسعه و امور بهداشتی خود را منصوب کرد.

براین اساس، دکتر علیرضا رییسی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر به عنوان معاون بهداشتی این وزارتخانه منصوب شد.

پیش از این علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت را برعهده داشت.

رییسی متولد دشتستان و متخصص بیماری های داخلی است. وی در سال 91 به عنوان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی منصوب شد و آذرماه 92 نیز با حکم دکتر هاشمی به سرپرستی این دانشگاه تعیین و پس از تایید حکمش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا امروز ریاست این مجموعه را برعهده داشته است.

وزیر بهداشت طی 4 سال اخیر دو بار از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان دانشگاه برتر تقدیر کرده بود، یکبار در زمینه طرح های عمرانی که شاخص آن کلنگ زنی یا آغاز طراحی سه بیمارستان در بوشهر و برازجان، اجرای بلوک های زایمان راحت در بیمارستان های استان بود، یکبار هم به عنوان رتبه برتر در طرح ثبت اطلاعات 95 درصد خانوار استان در سامانه بهداشت در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت می باشد.

از شاخص ترین اقدامات دوره ریاست علیرضا رییسی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شامل این موارد است: کلنگ زنی بیمارستان 180 تختخوابی بوشهر، مرکز جامع بیماری های خاص، اورژانس عمومی و هسته ای بوشهر و کلمگ زنی بیمارستان 17 شهریور (در هفته دولت امسال)، افتتاح بیمارستان دیر پس از یک دهه از شروع عمیلات اجرایی آن، افتتاح بخش های الحاقی بیمارستان های کنگان و دیلم، فعال سازی کلینک های ملت و هلال احمر بوشهر، کلینیک کنگان و دیلم و آغاز عملیات اجرایی کلینیک های برازجان و خورموج، افتتاح ام. آر. آی بیمارستان کنگان و کسب موافقت وزارت بهداشت با ام.آر.آی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر با وجود کارشکنی های قبلی در استان و توجیهات وزارت بهداشت، ورود یا افتتاح سی تی اسکن های بیمارستان برازجان، خورموج و دومین سی تی آنژیو استان، فعال سازی 200 پروژه بهداشتی و درمانی در استان که بخش عمده آن در قالب تفاهم نامه استان با وزارت بهداشت برای نوسازی و بهسازی خانه های بهداشت می باشد، راه اندازی بلوک های زایمانی گناوه و خورموج، احداث مرکز دیالیز خورموج، برازجان، گناوه و خارگ، آغاز عملیات اجرایی 12 پایگاه دندانپزشکی در شهرستان های استان که برخی از آنها در هفته دولت به بهره برداری می رسد،

گفتنی است تا زمان تعیین رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر رییسی همچنان سرپرست آن می باشد.

متن حکم دکتر هاشمی برای معاون بهداشتی به این شرح است:

جناب آقای دکتر علیرضا رئیسی
دانشیار محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر

تامین، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و توجه به سلامت همه جانبه آحاد جامعه اعم از سلامت جسمی، روانی ، اجتماعی و معنوی وظیفه اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در برنامه های اینجانب به عنوان مطالبه جدی مردم ، سیاستگذاران و دست اندرکاران سلامت جامعه قرار دارد.

با توجه به تخصص، تجربه ارزشمند و تعهد جنابعالی ، به موجب این ابلاع به سمت معاون بهداشت منصوب می شوید تا در چهارچوب قوانین بالادستی بویژه قانون برنامه ششم توسعه و با بهره گیری از توان تخصصی و کارشناسی همه اجزاء نظام سلامت نسبت به تقویت و نوسازی شبکه بهداشت و درمان کشور، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک جهت کلیه خانوارها، اهتمام به سطح بندی خدمات و نظام ارجاع، ارزیابی دقیق و توسعه برنامه پزشک خانواده، تقویت و توسعه برنامه های پیشگیری و استفاده از ظرفیت همکاریهای بین بخشی ، مشارکت مردمی و همکاریهای بین المللی جهت ارتقاء سلامت مردم اقدام نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در جهت خدمت به ملت شریف ایران با حضور مستمر در بین مردم و سفر به شهرستانها به ویژه مناطق محروم، در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر وامید موفق باشید .

[کد خبر:AJ22743]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب