آینه جم :   خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • پس از برگزاری انتخابات مجلس، سرکشی های نمایندگان فعلی استان در حوزه انتخابیه و حضور رسانه ای آنها کمرنگ شده که انتقاداتی را در افکار عمومی به دنبال داشته است. در این بین تصاویری از بسته شدن دفتر نماینده دشتستان و نصب پارچه نوشته "رهن و اجاره" مقابل دفتر نماینده بوشهر در مجلس هم منتشر شده است.
  • باخبر شدیم برای مدیریت آموزش و پرورش مرکز استان بوشهر سه گزینه مطرح است که یکی از معاونان فعلی و مدیر اسبق این اداره جدی تر می باشند.
  • هزینه پیامک صورتحساب بانکی در سال جدید افزایش یافته، طوری که بانک های دولتی 12 هزارتومان و بانک های خصوصی 15 هزارتومان برای ارائه این خدمات از حساب مشتریان کسر کرده اند. این نرخ در سال گذشته 10 هزارتومان بوده است.
  • بهره برداری از خط ریلی بوشهر در اولویت امسال دولت هم قرار ندارد. وزیر راه و شهرسازی پروژه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه در سال 99 را شامل راه‌آهن‌های "رشت-کاسپین"، "اردبیل"، "زاهدان-چابهار" و "یزد-اقلید" اعلام کرد.
  • روز گذشته پیامک وزارت آموزش و پرورش برای نصب اپلیکیشن شبکه آموزشی «شاد» به گوشی والدین دانش آموزان ارسال شده است. برخی والدین در پیام هایی نسبت به اختلال در این سامانه برای ثبت اولیه اطلاعات و دریافت هزینه انتقاد داشته، همچنین از برخی دسترسی های این اپلیکشن به موبایل شان نگران هستند.
  • پیگیری های نمایندگان جنوب فارس برای بهره مندی از عوارض آلایندگی پارس جنوبی به نتیجه رسید. براین اساس سازمان برنامه و بودجه به استناد اظهارنظر سازمان محیط زیست، سهم شهرستان‌های لامرد و مهر را هر کدام 11.9 درصد از عوارض آلایندگی عسلویه عنوان نمود. در این بین پارسیان هرمزگان نیز به همین میزان از عوارض آلایندگی بهره مند شده است. مابقی این درآمد نیز مشمول سه شهرستان عسلویه (31.3)، کنگان (21.1) و جم (11.9) شده است. براین اساس سایر شهرستان های استان بوشهر که تا قبل از این از عوارض آلایندگی برخوردار بوده و نقش عمده ای در عمران شهری ایفا می کرد، از سال جدید محروم شده اند. میانگین درآمد سالانه استان از این عوارض 25 میلیاردتومان بوده که از بهار گذشته به دلیل پیگیری نمایندگان فارس، توزیع آن متوقف گردیده است.

  • برقراری مجدد پروازهای عسلویه از روز شنبه نگرانی های زیادی در میان ساکنان بومی منطقه در پی داشته، پروازهایی که از هفته دوم فروردین خصوصا از مبدا شهرهای آلوده متوقف گردیده بود.
  • قبوض جدید آب که ارقام چندبرابری و به عقیده بسسیاری از مشترکان مبالغ غیرواقعی در آن درج شده، شگفتی بوشهری ها را به دنبال داشته است. دلیل این تصمیم گیری هنوز مشخص نیست.
  • این هم تصاویری از برخورد صاعقه اخیر به مزارع گندم در روستاهای "محمدجمالی" و "خیارزار" دشتستان

  • خبر برخی رسانه ها درباره احتمال برگزاری بازی های لیگ برتر در کیش و بوشهر (به دلیل گرما و نگرانی کمتر درباره شیوع ویروس) از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال تكذيب شد. مهدی محمدنبی گفته: تا جایی که من در جریان هستم و سازمان لیگ به ما گزارش داده این موضوع شایعه است و اصلاً چنین مسائلی مطرح نیست، چون طبیعتاً مسابقات لیگ برتر رفت و برگشت است و نمی‌شود که به صورت متمرکز برگزار شود.
  • شنیده شده است شرکت متانول شهرستان دیر با وجود مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، کارکنان خود را از شهرستان‌های درگیر با این ویروس فراخوانده و آنها نیز در محل کار حضور یافته اند. گویا مرکز بهداشت نسبت به حضور در خوابگاه شرکت و بازگرداندن 20 نفر از این کارگران به شهرهایشان اقدام کرده است.
  • شنیده می شود اکثریت شورای شهر بوشهر همچنان بر طرح استیضاح شهردار مرکز استان اصرار دارند. پس از برگزاری طرح سوال از امیری که در هفته های پایانی سال برگزار شد، قرار است این هفته جلسه استیضاح شهردار برگزار شود. ظاهرا از احمد بارگاهی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، فردین خورشیدیان معاون شهرسازی شهرداری و روزبه بصیری سرپرست سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به عنوان گزینه های سرپرستی شهرداری پس از استیضاح امیری یاد می شود. ظاهرا برخی نیروهای رسمی شهرداری نظیر چارکی معاون مالی و اداری به سرپرستی شهرداری تمایل نشان نداده است.
  • با وجود گذشت دو ماه از موافقت دولت با ارتقا چغادک به بخش در شهرستان بوشهر، هنوز بخشداری برای آن معرفی نشده است.
  • اداراتی که یک درصد اعتبارات هزینه ای خود را به حساب صداوسیما واریز نکنند، باید پاسخگوی سازمان بازرسی و دستگاههای نظارتی باشند. مدیرکل صداوسیمای مرکز استان در نشست شورای اطلاع رسانی بوشهر با اعلام این مطلب گفته: از 25 دستگاهی که در استان بوشهر مشمول این قانون هستند، 7 مورد یک درصد خود را پرداخت کرده اند که شامل استانداری، ادارات تعاون و کار، شیلات، استاندارد، صمت، منابع طبیعی و آموزش و پرورش می باشند.
  • شهردار بوشهر هفته قبل را با چندین تغییر به پایان برد که مهمترین آن جایگزینی حسین محمدی بجای کوروش سلطانی در معاونت عمرانی می باشد. محمدی سابقه مدیریت سازمان پسماند شهرداری در سنوات قبل داشته و برای مقطعی به شهرداری فراشبند در فارس رفته بود.
  • تسهیلات کرونایی که رییس جمهور برای کسب و کارها پیش بینی کرده، به استان نرسیده است. علاوه بر این وعده کارت های اعتباری یک تا دو میلیون تومانی برای قشرهای کم درآمد و آسیب پذیر هم هنوز در استان محقق و مبلغی از این محل به حساب یارانه ای افراد واریز نشده است. طبق بررسی صورت گرفته از برخی مسئولان مربتط با این موضوع، به نظر می رسد به غیر از بیمه بیکاری برای کارگرانی که به دلیل کرونا از کار بیکار شده اند، شیوه نامه طرح های دیگر به استان ابلاغ نشده است.
  • از 25 اسفندماه سال گذشته فعالیت اتوبوس های خط واحد شهرداری بوشهر به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا متوقف شده بود. خبر می رسد با توجه به بازگشایی مجدد اغلب فعالیت های صنفی، انتظار می رود با تعیین فاصله گذاری هایی در صندلی ها و محل ایستادن مسافران، مجددا برقرار خواهد شد.
  • بازاریان خواستار اجرای سریع تر بسته حمایتی دولت هستند. گویا چک بسیاری از بازاریان به دلیل رکود و تعطیلی بازار، بعد از کرونا بی محل شده است. دولت وعده حمایت از اصناف و بازاریان داده و در این زمینه مصوباتی نیز داشته که نیازمند تسریع در اجرا پیش از افزایش آسیبهای اقتصادی و اجتماعی به صنوف و بازاریان است.
  • خبر می رسد در انفعال آموزش و پرورش، در شرایطی که برخی مدارس غیرانتفاعی بیش از یک ماه تعطیل هستند،  والدین را برای پرداخت شهریه قبل تحت فشار قرار می دهند. از طرفی شنیده ها حاکیست بعضا به معلمان خود اعلام می کنند که در سایت بیمه بیکاری نام نویسی کرده و از این طریق پیگیر حقوق خود باشند.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ32241]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب