آینه جم: استیضاح شهردار بندر بوشهر رای نیاورد تا سیدنورالدین امیری در سمت خود ابقا شود.

به گزارش آینه جم؛ در جلسه غیرعلنی شورای شهر بوشهر که ظهر یکشنبه با حضور همه اعضا و شهردار برگزار شد، استیضاح امیری رای لازم را نیاورد.

براین اساس اکبر توسلی، ندا عبدالله زاده، پویا دولابی و مهرزاد آسایش به استیضاح رای مخالف دادند.

همچنین 5 عضو دیگر به استیضاح رای مثبت دادند که شامل ابوذر دهدار، روح الله نصرتی، کیوان هاشم زاده، عبدالخالق برزگرزاده و طاهره شمشیری بودند.

اسیضاح شهردار نیازمند 6 رای بود که چون حدنصاب قانونی را کسب نکرد، امیری همچنان در شهرداری مرکز استان ماندگار شد.

در اواخر سال گذشته جلسه پرسش و پاسخ با امضای 7 عضو شورا با حضور شهردار برگزار شده و با توجه به رای اکثریت مبنی بر قانع نشدن از پاسخ ها، کار به جلسه اسیضاح کشیده شد.

اما امروز رای توسلی و عبدالله زاده که از طرح سوال شهردار حمایت کرده بودند، با رای دولابی و آسایش که مخالف تغییر شهردار بودند، همراه شده و سید نورالدین امیری را ابقا کرد.

از اواخر سال گذشته که ساکنان عمارت امیریه بر استیضاح شهردار اصرار داشتند، با توجه به خالی بودن دست شورا برای سرپرستی و همچنین گزینه های ضعیفی که برای شهرداری نامشان به میان آمد، نگرانی هایی را پیش آورده بود.

گفتنی است سید نورالدین امیری از مهرماه سال 96 شهردار مرکز استان شد، آن هم پس از قریب یکسال که مدیریت شهری مرکز استان بصورت سرپرستی اداره و گزینه های پیشین شورا مورد تایید وزارت کشور قرار نگرفت.

[کد خبر:AJ32249]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب