آینه جم: خبرنگاران «این رسانه» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • شنیده شده "امیری" شهردار سابق بوشهر متن استعفایی که در اختیار شورای شهر قرار داده را بنا به برخی توصیه ها تعدیل کرده است. گویا در متن نخست وی انتقادات تندی به شورای شهر و مدیریت استان به دلیل عدم همراهی مطرح شده بود.
  • با گذشته بیش از سه ماه از تصویب بخشداری چغادک در شهرستان بوشهر توسط هیات دولت، هنوز خبری از شروع بکار بخشداری نیست. ظاهرا قرار است انتصاب بخشدار جدید با شروع بکار مجلس جدید در خردادماه باشد!
  • تعطیلی شورای آموزش و پرورش استان یک ساله شد. از زمان حضور علیمراد کرمی در راس آموزش و پرورش استان، خبری از برگزاری شورای آموزش و پرورش استان بوشهر نیست. برخی معتقدند روابط سرد کرمی و استانداری سبب تاخیر در برگزاری جلسات این شورا شده است.
  • از گوشه و کنار خبر می رسد برخی بانک ها بدون درنظر گرفتن شرایط، وام یک میلیون تومانی یارانه ای بعضی مشتریان را کسر و برداشت کرده اند. این درحالیست که طبق دستورالعمل بانک مرکزی، بانک ها حق برداشت از وام یک میلیونی که در این شرایط واریز شده ندارند، اما برخی بانک ها با این توجیه که مشتریانی دارای معوقات هستند، از حساب یارانه آنها برداشت را انجام داده اند.
  • همزمان با افزایش شمار بیماران کرونا در شهرستان دشتی که تا پیش از این جزو مناطق کم خطر کرونایی محسوب می شده، رئیس بیمارستان زینبیه خورموج بدون ذکر دلایل استعفای خود با افکار عمومی،  شهرستان محل کارش را ترک کرده است.این خبر به نقل از «مند» می باشد.
  • به نظر می‌رسد در روزگاری که وضعیت استان سفید بود و توصیه و نمایش‌های جور واجور متولیان استان در آن ایام که نیاز به آنهمه هشدار و... نبود، جامعه را خسته کرده است، طوری که این روزها که لشکر کرونا به بوشهر رسیده نه خبری از هشدارهای متولیان است و نه جامعه رغبتی به رعایت دستورات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاریهای اجتماعی دارد. این درحالیست که اکنون روز خودمراقبتی و خلوتی خیابان‌، بازار و سواحل است نه دو ماه پیش که کرونا در دور دست بوشهر بود.
  • خبر می رسد شرکت برق بوشهر خواستار تغییر ساعت کاری دستگاههای اجرایی همزمان با فصل گرما جهت پایداری شبکه برق مشترکان خانگی شده است. ظاهرا قرار است کاهش ساعت ادارات بعد از ماه رمضان اجرایی شود.
  • مدیریت دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر تغییر کرد. براین اساس «شبیر اشکپور مطلق» به عنوان سرپرست این دانشگاه در استان منصوب شد. وی عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس می باشد و جایگزین حسین اسکندری شد.
  • ضعف نظارت شورای شهر و نبود اراده ای در شهرداری باعث شده تا در شرایط دشوار مالی، هزینه بالایی برای اجاره محل فعالیت شهرداری مناطق و سازمان های وابسته پرداخت شود. این درحالیست که چندین سال است در لوایح بودجه سالانه، ردیفی مستقل جهت احداث ساختمان اداری شهرداری دیده شده، ولی به شکل تامل برانگیزی، اراده ای برای اجرای آن نیست. براین اساس، اخیرا تمدید اجاره ساختمان شهرداری منطقه یک و سه سازمان وابسته در خیابان چمران به تصویب شورا رسید که هزینه ماهیانه 60 میلیون تومانی در کنار ودیعه 150 میلیون تومانی برای شهرداری دارد.
  • در برخی محافل شنیده می شود بعضا منتخبان مجلس آینده پیش از آغاز بکار خود، دخالت در عزل و نصب ها را کلید زده اند! ظاهرا چنین دخالت هایی برای پاسخگویی به حمایت های برخی فعالان ستاد ایام انتخاباتی است، آن هم در شرایطی که گرفتار شدن نمایندگان در چنین تله ای، بازتاب نامناسبی میان افکار عمومی دارد.
  • براساس گزارش مرکز آمار، بوشهر در میان استان های دارای تورم بالا جا خوش کرده است. در سال گذشته بیشترین نرخ تورم خانوار کشور مربوط به استان ایلام با 42 درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به استان فارس با 30.7 درصد بود. در این گزارش، بوشهر در رتبه چهارم قرار دارد.

  • برگزاری مراسم های شلوغ اداری از جمله تودیع و معارفه ها با انتقادات رییس دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت واتساپش مواجه شده است. تصویر زیر در واکنش به برگزاری مراسم تودیع معارفه رییس آموزش و پرورش دشتستان منتشر شد که در آن دکتر کشمیری از مسئولان خواسته "از شاهکارها" یشان عکس نگیرند!

  • نبود مراکز خرید گندم و کمبود کمباین، باعث هدر رفتن دسترنج کشاورزان بخش ارم دشتستان شده است. آنها می گویند: ناچارند هر کیلو گندم را 150 تومان کمتر از نرخ مصوب به فروش برسانند تا محصول روی دست شان نماند.
  • ماسک تبدیل به اشانتیون خرید برخی کالاها شده است! هرچند تولید ماسک در کشور به ثبات رسیده، اما باید درخصوص عرضه آن توسط مراکز غیر داروخانه ای یا کالاهای پزشکی مراقبت لازم صورت بگیرد تا اتفاقات چندی پیش ناشی از آلودگی کرونایی که یک کارگاه تولید ماسک منشا آن بود، تکرار نشود.
  • در کنار سایر گرانی ها، افزایش روز افزون نرخ مودم اینترنت هم قابل توجه است. طی مدت اخیر با استفاده همگانی تر از فضای مجازی مثل آموزش غیرحضوری یا برگزاری جلسات اداری بصورت ویدئوکنفرانسی، زمینه افزایش تقاضا به مودم فراهم شده که انحصار واردات آن بر گرانی کالا دامن زده است.
  • افزایش استقبال مردم نسبت به بورس، بازار تبلیغات کلاس های آموزشی مرتبط با آن را نیز داغ کرده است. این درحالیست که ورود بدون آموزش مردم به بورس، نگرانی هایی پیرامون سرخوردگی ناشی از هدر رفتن احتمالی سرمایه را به دنبال داشته است.
  • درحالی به واجدان شرایط مسکن ملی پیامک ارسال شده که زمینه اعتراض افراد جامانده و متقاضی مشارکت بسته شده است. در بوشهر از هزار متقاضی، نیمی از آنها دارای شرایط موردنظر جهت طرح مسکن ملی قلمداد شدند.
  • دست آخر اینکه، بیش از 9 هزار کارگر بیکار شده ناشی از کرونا در استان بوشهر همچنان چشم انتظار دریافت حقوق بیکاری هستند. این درحالیست که از اواخر اسفند دولت وعده حمایت از این بیمه شدگان را داده بود و تامین اجتماعی نیز شرایط برخورداری از بیمه بیکاری را تسهیل کرده و به یک ماه سابقه بیمه پردازی کاهش داد. در استان بوشهر حدود 11 هزار نفر برای استفاده از این حمایت تامین اجتماعی نام نویسی کردند که طبق اعلام مسئولان، حدود 9 هزار و 400 نفر سابقه پرداخت بیمه داشته و مشمول آن شدند، ولی با گذشت حدود سه ماه از شیوع کرونا، خبری از پرداخت این مقرری نیست. هرچند احتمالا تامین اجتماعی مبالغ را یکجا واریز خواهد کرد، ولی بیکارشدگان طی این مدت برای هزینه های زندگی دچار مشکلات عدیده ای شده اند.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ32521]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب