استاندار بوشهرگفت: باتوجه به مراحل پایانی ساخت سد های ارغون، خاییز تنگستان و اخند عسلویه سالجاری آبگیری و یا افتتاح می‌شود که نقش قابل توجهی در تامین آب شرب و کشاورزی استان دارد.

به گزارش آینه جم  عبدالکریم گراوند روز شنبه درگفت و گو با رسانه ها افزود: سدهای باغان و دشت پلنگ از دیگر سدهای در حال اجرا هستند که اعتبار احداث این سدها از طریق فاینانس خارجی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: سد باغان اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی سال آینده وارد مدار فعالیت می‌شود و سد دشت پلنگ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

گراوند ادامه داد: سد دالکی نیز روند اجرایی مطلوبی دارد و  دارای بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که با افتتاح این سدها تحولات عظیمی در استان بوشهر در اجرای طرح‌های توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: با افزایش ۲.۵ برابری تولید آب از پروژه و تاسیسات آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر حجم تولید آب از این پروژه به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید.

گراوند گفت: با اجرای طرح توسعه تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب به ۵۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی همچنین از اجرای پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در ساحل خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تعهد سرمایه‌گذار، یک‌سوم این ظرفیت به میزان بیش از ۱۰ هزار مترمکعب تا پایان امسال وارد چرخه تولید و مابقی آن تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود تا با این شرایط ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در شهر بوشهر به بیش از ۵۷ هزار مترمکعب برسد.

استاندار بوشهر از اجرای پروژه شیرین‌سازی آب دریا به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه که برای تامین آب شهر برازجان طراحی شده است به‌زودی فعالیت اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون به ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز پروژه شیرین‌سازی آب دریا در ۱۳ سایت استان در حال اجرا است که بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی پروژه آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم را از دیگر طرح‌های آبرسانی استان بوشهر ذکر کرد و گفت: با تکمیل این پروژه مشکل دیرینه شهرستان جم برای تامین آب آشامیدنی برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر همچنین از ساخت پروژه آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای دیگر از جمله دشتستان، شیف، هلیله، بخش ساحلی دلوار و عسلویه خبر داد.

گراوند بیان کرد: با تکمیل پروژه‌های آب شیرین‌کن، علاوه بر تامین آب پایدار در شهرها و روستاها، مشکل تاریخی و همیشگی استان بوشهر تا سال‌های آینده برطرف می‌شود.

[کد خبر:AJ34437]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب