نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خبرهایی درخصوص واگذاری فرودگاه عسلویه از سوی وزارت نفت به گوش می‌رسد، چرا مردم نباید در جریان ضررها و یا منافع این واگذاری قرار بگیرند، مسؤولان وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشند.

طرح فاضلاب بوشهر بعد 20 سال به پایان نرسیده!/ نفتی‌‌ها برای خدمت به مردم منت می‌گذارند

به گزارش آینه جم ، عبدالکریم جمیری در نشست هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان بوشهر در صداوسیمای مرکز بوشهر با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در توسعه استان اظهار داشت: آنچه که برای توسعه ضرورت دارد آشنایی با داشته‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها، و پاسخگو کردن مدیرانی است که در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: چه مرجعی بهتر از رسانه می‌تواند قوت‌ها و ضعف‌ها را شناسایی کند و مردم و مسؤولان را از آن‌ها آگاه کند، در همین حال بتواند مسؤولان را در همه سطوح به پاسخگویی وادار سازد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: تشخیص اولویت‌ها، ورود کردن به هنگام به اولویت‌ها و پرهیز از حواشی از مواردی است که باید مد نظر رسانه‌ها و هیات اندیشه ورز بسیج رسانه باشد.

جمیری افزود: برای بهره‌مندی از نظر دیگران، کارگروه‌هایی تخصصی با حضور کارشناسان تشکیل داده‌ایم تا برنامه‌ها و قدم‌هایمان تخصصی باشد و خوب است که رسانه‌ها با این مجموعه‌ها تعامل داشته باشند و نظر خود را ابراز کنند.

راه آهن بوشهر-شیراز یک اولویت‌ ملی است

وی با بیان انیکه راه آهن بوشهر-شیراز یک اولویت‌ ملی است که توجیه اقتصادی دارد و سال‌هاست عقب نگه داشته شده است گفت: در حوزه تأمین اجتماعی از آنچه که باید طبق قانون از درآمدهای تأمین اجتماعی در استان بهره‌مند شویم، بهره نبرده‌ایم. در حوزه درآمدهای مالیاتی هم به همین منوال است، چرا نباید از این درآمدها برای درمان، توسعه ورزش، مسائل جوانان و مباحث فرهنگی بهره ببریم؟

جمیری ادامه داد: استانی با این همه نعمت نباید از لحاظ امکانات درمانی در آخرین رده‌ها باشد. در حوزه آب هم تابستان را با کمبود و جیره بندی پشت سر گذاشتیم، افزون بر این، آب در برخی نقاط اصلاً قابل آشامیدن نیست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: طرح جمع آوری فاضلاب بوشهر بیش از ۲۰ سال است که در حال اجراست، اما هنوز به پایان نرسیده است؛ با این همه نعمت و ظرفیت، هنوز اشتغال به عنوان یکی از معضلات مطرح است و هیچ‌کس پاسخگو نیست. 

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: با وجود اینکه مجموعه صنعتی پارس جنوبی استان بوشهر به عنوان پایتخت اقتصادی کشور به شمار می‌رود و بالاترین درآمد را در حوزه گاز برای کشور دارد،  اما در این میان مدیریت عالی بوشهر چه نقشی در حوزه نفت و گاز ایفا می‌کند؟ تاسیسات ملی موجود در این قسمت در کنار ضرر‌هایی که برای مردم داشته‌اند چه منافعی داشته‌اند؟ نباید این گونه باشد که منافع چنین مجموعه‌هایی به مردم استان نرسد.

نفتی ‌ها برای خدمت به مردم پیرامون منت می‌گذارند

وی ادامه داد: معمول است صنایع در کنار زیان‌هایی که برای مردم مناطق پیرامون دارند، آسایش و رفاه برایشان ایجاد می‌کنند در حالی که این مجموعه‌ها اگر کمکی هم کنند، منت می‌گذارند.

جمیری با تاکید بر مطالبه‌گر بودن رسانه‌ها در مقابل مسؤولان گفت: ممکن است رسانه‌ها به نقش خودشان توجه نکرده باشد و مسؤولان را به پاسخگویی وادار نکرده باشند؛ مطالبه‌گر نبودن مردم و رسانه‌ها، سؤال نکردن رسانه‌ها از مسئولان و نبود احساس پاسخگویی در مسؤولان، باعث می‌شود که هر اتفاقی را شاهد باشیم‌.

وی درباره واگذاری فرودگاه عسلویه از سوی وزارت نفت گفت: خبرهایی درخصوص واگذاری فرودگاه عسلویه از سوی وزارت نفت به گوش می‌رسد، چرا مردم نباید در جریان ضررها و یا منافع این واگذاری قرار بگیرند، مسؤولان وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشند.

جمیری ادامه داد: می‌گویند قرار است بخش عملیات عمومی منطقه نفتی خارک که وظیفه ارائه خدمات به مردم را در این جزیره دارد حذف شود، پس از این کار خدمات به مردم ارائه دهد؟ این تفکر که مسؤولان نفتی بدون توجه به خواسته‌های مردم، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان هر چه بخواهند انجام دهند دیگر گذشته است، آن‌ها باید پاسخگویی را بپذیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: اگر رسانه‌ها در میدان باشند با نگاه اندیشه ورز مجموعه‌ای از دقایق و ظرایف را بررسی می‌کنند و به طور حتم در استان شاهد شرایط جدیدی خواهیم بود. حرکت منطقی، بالندگی، پویایی و پیشرفت باید سرلوحه کار رسانه باشد، رسانه باید عوام را بیدار و راهبری کند.

جمیری گفت: در دوره نهم مجلس من به مجموعه استانداری و نیروگاه اتمی پیشنهاد دادم که با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت و گاز و ساخت دو راکتور هسته‌ای، باید مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن احداث شود، متاسفانه توجهی نشد. الان مرکز فنی و حرفه‌ای نفت و گاز در کازرون راه اندازی شده است، البته نباید نگرانی خاصی در این خصوص داشت ولی اگر رسانه‌ها از لحاظ کارشناسی در این خصوص پیشنهادی دارند بنده پیگیری می‌کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: بنای فعلی مجلس توجه به اولویت‌های هر استان است، بنا بر این است که این اولویت‌ها در مجلس مطرح و به معاونت نظارت مجلس اعلام شود، همچنین دستگاه‌ها وادار به تمرکز روی آن اولویت‌ها شوند و نمایندگان هم از آن‌ها حمایت کنند.

[کد خبر:AJ34449]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب