اینه جم؛  جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۷ میلیارد ریال در شهرستان "دیّر" خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی دولتی متعلق به اداره مسکن و شهرسازی توسط ۲ فرد سودجو، در شهرستان دیّر، ماموران پلیس آن فرماندهی تحقیقات و بررسی های خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: ماموران با بررسی های انجام شده، تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله و انجام بازدید میدانی و کارشناسی اراضی مورد نظر، افرادی که با استفاده از مدارک جعلی اقدام به تصرف ۱۱۴ متر مربع از اراضی متعلق به اداره مسکن و شهرسازی کرده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سوسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی زمین تصرف شده را ۷ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: در همین راستا ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر در پایان با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است، بیان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

[کد خبر:AJ34461]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب