عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:طبیعتا گران شدن نرخ بنزین و گازوئیل در معیشت مردم و قیمت اجناس تاثیرگذار مستقیم خواهد داشت و موجب ایجاد تورم بیشتر در کشور خواهد شد.

حجت الاسلام موسی احمدی در گفت وگو با خبرنگار حوزه اقتصادی تهران پرس،در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت بنزین نیمه یارانه ای چگونه خواهد شد و آیا دولت می تواند بدون اطلاع رسانی قبلی اقدام به تک نرخی کردن بنزین کند اظهار داشت:موضوع تک نرخی شدن بنزین در هیات دولت تصمیم گیری و مورد تصویب قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود:دو دلیل عمده دولت را مجاب کرد که فاز سوم هدفمندی یارانه ها و همچنین تک نرخی کردن فرآورده های نفتی را اجرایی کند،اولین دلیل آن است که مبلغی که در لایحه بودجه سال 94 در بحث  درآمدزایی مشخص شده است،بایستی دولت کسب کند و دلیل دوم آن نیز رساندن قیمت بنزین به 90 درصد نرخ فوب خلیج فارس طبق قانون مجلس شورای اسلامی بوده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که به شخصه معتقدم که اجرای فاز سوم هفدمندی یارانه و تک نرخی کردن قیمت فرآورده های نفتی در این برهه از زمان که کشور به لحاظ اقتصادی و معیشتی در وضعیت خوبی قرار ندارد،به صلاح جامعه و اقتصاد نیست خاطرنشان کرد:طبیعتا گران شدن نرخ بنزین و گازوئیل در معیشت مردم و قیمت اجناس تاثیرگذار مستقیم خواهد داشت و موجب ایجاد تورم بیشتر در کشور خواهد شد.

احمدی در ادامه تصریح داشت:باید از دولت پرسید که آیا حقوق کارگران و کارکنان به اندازه ای شده است که قیمت بنزین را 300 تومان گران کرده است.قطعا بار روانی و تورمی این اقدام دولت در طول روزهای آینده مشهودتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون انرژی در جریان تک نرخی شدن فرآورده های نفتی توسط دولت بوده است و یا خیر اظهار داشت:تا روز یکشنبه که این خبر منتشر گردید نه تنها در کمیسیون انرژی مطرح و بیان نشد،بلکه مسئولین وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز این موضوع را به اطلاع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نرسانند.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: مصوبه تک نرخی شدن بنزین خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها در جلسه روز یکشنبه دولت نهایی شد و از سه شنبه اجرایی خواهد شد. این اقدام دولت در راستای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفته و برای دولت 4000 میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند و این میزان نمی تواند کسری بودجه دولت را نیز پوشش دهد.

 

[کد خبر:AJ4360]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب