• آینه جم- خبرنگاران  این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

???? نخست اینکه؛ شرکت برق بدهی جدیدی برای مشترکان درنظر گرفته و در قالب “تبصره 14” مطالبه می کند. در پیامک قبوض اخیری که توسط این شرکت به مشترکان خانگی ارسال شده، در قالب این تبصره به طور متوسط 72 تا 100 هزارتومان برای هر مشترک خانگی منظور شده که بعضا چند برابر بهای برق مصرفی دوره می باشد. وزارت نیرو این تبصره را به اسم هزینه سوخت نیروگاهها می داند که مصوبه مجلس در قانون بودجه است.

???? فستیوال “کوچه” پس از چندین سال برگشت و قرار است طی روزهای 2 تا 8 اسفند مشابه قبل در عمارت حاج رییس برگزار شود. نکته قابل توجه اینکه بلیط همه سانس های آن طی 10 دقیقه به صورت اینترنتی فروخته شد. خبر دیگر در حوزه موسیقی اینکه کنسرت رضا صادقی خواننده پاپ پس از حدود 13 سال که بر سر اجرای وی حاشیه هایی رخ داده، این هفته در بوشهر برگزار می شود. نکته قابل توجه اینکه بلیط هر 4 سانس این کنسرت طی دو روز به سرعت فروخته شده و با قیمت های نجومی سر در برخی سایت های اینترنتی به فروش می رسد! خبر آخر اینکه کنسرت گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان در برج میلاد 12 اسفند برگزار می شود.

???? امیر برومند به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن بوشهر معرفی شد. وی پیش از این معاون پشتیبانی بنیاد مسکن فارس بوده است. همچنین علیرضا مقدم مدیرکل پیشین بنیاد مسکن بوشهر هم به این سمت در آذربایجان غربی منصوب گردید.

???? خبر دیگر در حوزه انتصابات اینکه، سکان سازمان برنامه و بودجه استان فارس به محسن پاپری سپرده شد. همچنین علی پورداوود معاون پاپری، جایگزین وی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر شد.

???? احتمال راهیابی آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری به مجلس خبرگان افزایش یافت. وی در لیست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه برای استان تهران قرار گرفته که انتظار می رود مورد توجه رای دهندگان خبرگان در پایتخت قرار بگیرد. صفایی بوشهری در دوره گذشته از استان فارس کاندیدای مجلس خبرگان شده بود.

???? گزارش مرکز آمار نشان می دهد بوشهر دومین استان از نظر آمار بیکاری جمعیت جوان را در اختیار دارد. طبق گزارش وضعیت بازار اشتغال در پاییز از سوی مرکز آمار، استان های چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کرمان و هرمزگان بالاترین نرخ بیکاری جمعیت جوان (زیر 24 ساله) را دارند.

???? توزیع شیر در دبستان های دولتی بوشهر به صورت نامنظم صورت می گیرد، طوری که بعد از گذشت چند هفته که اجرای آن دچار تاخیر شد، اخیرا سهمیه هفته های قبل به صورت یکباره در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. گویا تا پایان سال تحصیلی باید 34 وعده توزیع شیر در مدارس استان اجرایی شود.

???? گرچه برخی احزاب جبهه اصلاحات هنوز وارد عرصه انتخابات نشده ‌اند، اما پیش بینی می شود برخی احزاب نظیر کارگزاران، اعتماد ملی و ندای ایرانیان در برخی حوزه های لیست خواهند داد. گویا این احزاب اصلاح طلب در دو حوزه انتخابیه استان بوشهر (دشتستان و جنوب استان) امکان معرفی نامزد دارند که درحال بررسی جوانب آن می باشند.

???? از اصولگرایان هم خبر می رسد اصلی ترین تشکل آنها که با عنوان “شانا” (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) فعالیت دارد، از نمایندگان فعلی استان رضایت دارند و آنها را به عنوان نامزد مورد حمایت به تهران معرفی خواهند کرد.

???? همزمان با ثبت ‌نام خودروهای وارداتی، بازار فروش کد ملی در فضای مجازی داغ شده است. در یک آگهی‌، اجاره شماره‌ ملی در طرح ثبت نام خودروهای وارداتی تا ۲۵۰ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است. این در شرایطی است که هرگونه خرید و فروش کدملی تخلف بوده و با توجه به اینکه از صاحبان آن وکالت تام الاختیار گرفته می شود، می تواند عواقب سنگین حقوقی و مالیاتی داشته باشد.

???? گفته می شود جعفر پورکبگانی کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم برای خود شعار «نماینده باید خواب نباشد» را انتخاب کرده است.

???? قرار است مساجد مدرسه تاسیس کنند. این ادعا را عبدالرسول عمادی، رییس سابق سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده است. او گفته آموزش و پرورش آزمون استخدامی طراحی می‌کند، اما سوالات طوری طراحی می‌شود که بیشتر طلاب می توانند قبول و بعد از آن معلم شوند.

???? سازمان تعزیرات بابت گزینه “عجله دارم” به اسنپ تذکر داده و آن را مصداق گرانفروشی دانسته که باید حذف شود.

???? دست آخر اینکه؛ عدم تمایل برخی فروشندگان به عرضه کالا، (نظیر بازار لوازم خانگی) به مشکلات خرید در برخی بازارها اضافه شده است. گویا آنها قصد دارند با افزایش نرخ دلار، قیمت کالاهای خود را بالاتر ببرند./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ44671]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب