آینه جم- علی نظامیان

چند سالی است که در هر گوشه و کنار شهر بوشهر نگاه می‌کنی نخاله‌های ساختمانی تلنبار شده است. فرقی نمی‌کند که زمین دولتی یا زمین شخصی رها شده باشد. انواع نخاله‌ها مثل کاشی، سرامیک، سنگ، گچ، بلوک‌های شکسته و حتی بوریا از خانه‌های قدیمی که منظره بسیار زشتی را در سطح شهر به وجود آورده است.

راستی چه کسی پاسخگوی این وضعیت نابسامان در مدیریت و مبلمان شهری است؟

تقریباً می‌شود گفت هیچ جا از دست آن ها در امان نیست. این نخاله های رها شده، در همه نقاط شهر، بی محابا ریخته شده اند. از جنوب بیمارستان شهدای خلیج فارس تا جمعه بازار. محلات جنوبی، به ویژه اطراف محله سرتل تا پارک لیان و… بهترین چشم اندازهای شهر را نخاله شهری پر کرده است. حاشیه دریا و صخره‌های جنوب سرتل تا پارک لیان یکی از تفریحگاه‌ها و جاهای دیدنی و خوش منظره طبیعی بوشهر است که متاسفانه با این زباله‌ها انباشته شده و منظره بسیار زشتی را رقم زده است.

می‌دانیم که این نخاله‌های ساختمانی هیچ سودی که ندارند، ضرر دو چندانی را متوجه صاحبان زمین می‌کنند چرا که برای هیچ زیر ساختی مناسب نیستند.

گچ و گاهی موریانه درون این نخاله‌های ساختمانی آسیب زا هستند. در صورتی که صاحب زمین بخواهد کار ساختمانی را شروع کند، باید هزینه هنگفتی را متقبل شود تا دوباره این نخاله‌ها را به جای دیگری منتقل کند و این ضرر بزرگی است که خود به خود به مردم شهر تحمیل می‌شود.

ضرورت دارد شهرداری بوشهر هرچه سریع‌تر با ابزار کنترل خود، جلوی این کار نابخردانه را بگیرد تا دیگر شاهد مناظر زشت این چنینی و ضعف مدیریتی در سطح شهر نباشیم.

[کد خبر:AJ44686]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب