آینه جم : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر شرکت‌های تأمین‌کننده شیر خشک ظرفیت لازم را جهت توزیع مکفی شیر خشک در داروخانه‌های استان بوشهر دارند.

به گزارش آینه جم ، یحیی رضایی در حاشیه بازدید سرزده از داروخانه‌های شمال استان به‌منظور بررسی وضعیت دارویی و توزیع شیر خشک در داروخانه‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم اظهار داشت: ثبت شیر خشک‌های دریافتی در سامانه تیتک زمان‌بر و هزینه‌بر بوده و از طرفی قسمتی از هزینه شیر خشک تحت عنوان یارانه در سامانه باقی‌مانده و داروخانه امکان دریافت آن مبلغ از مراجعه‌کننده را ندارد و مشخص نیست که چه زمانی مطالبات داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات داروخانه‌ها ثبت اطلاعات شیر خشک در سامانه بیمه سلامت است که موجب می‌شود مطالبات داروخانه‌ها با تأخیر پرداخت شود و مؤسسان برای تأمین شیر خشک با مشکلاتی مواجه شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: گره این مشکل به دست بیمه سلامت و با پرداخت به‌موقع بدهی‌های خود حل خواهد شد تا مردم بتوانند از ظرفیت داروخانه‌ها استفاده بیشتری کنند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های تأمین‌کننده شیر خشک ظرفیت لازم را جهت توزیع مکفی شیر خشک در داروخانه‌های استان را دارند و در طرف مقابل داروخانه‌ها به‌عنوان تنها عرضه‌کننده قانونی شیر خشک در سطح کشور موظف به تهیه و توزیع شیر خشک جهت رفاه حال هم استانی‌ها هستند.

رضایی گفت: زمان پرداخت هزینه شیر خشک از طرف داروخانه‌ها محدود بوده اما پیگیر این موضوع هستیم در صورت امکان مدت‌زمان آن را برای داروخانه‌ها بیشتر کنیم تا توان مالی آن‌ها افزایش‌یافته و درنتیجه برای خرید و تأمین شیر خشک با مشکل مواجه نشوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: همچنین سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده است درصورتی‌که ثابت شود داروخانه‌ای در جهت تأمین شیر خشک همکاری لازم را نداشته و این موضوع توسط کارشناسان معاونت‌ها اثبات شود داروخانه متخلف از لیست داروخانه شبانه‌روزی، ویژه و منتخب حذف می‌شود.

وی گفت: در راستای ارزیابی عملکرد داروخانه‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم در زمینه وضعیت دارویی و توزیع شیر خشک، از تعدادی از داروخانه‌های روزانه، شبانه‌روزی و منتخب بازدید شد و جهت پوشش بهتر شیر خشک در آن شهرستان به مؤسسان داروخانه‌ها راهکارها و دستورات لازم را جهت تهیه و توزیع هر چه بهتر آن فرآورده ارائه شد.

[کد خبر:AJ44824]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب