به گزارش آینه جم؛ عبدالله نادری: فرماندار عسلویه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با اشاره به سابقه و پیشینه مواد مخدر در سطح جهان گفت: مساله مواد مخدر یک مساله جهانی است و امروز مافیایی بزرگ  مواد مخدر در سطح کشورهای مختلف فعالیت می نمایند، در کشور ما نیز مساله مواد مخدر گریبانگیر جامعه شده است و راهها و اقدامات متنوعی در بخش مبارزه، درمان و پیشگیری انجام شده است که حوزه پیشگیری بهترین اثرگذاری داشته است و مهمترین راهکار برای پیشگیری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی است.
فرماندار عسلویه افزود: باید دستگاه ها مرتبط با برنامه ریزی های  عملی و کاربردی و اثرگذار در مبارزه با مواد مخدر، تمام ظرفیت و پتانسیل خود را بکار گیرند تا از رسوخ مواد مخدر در بین افراد جامعه جلوگیری نمایند.
فرماندار عسلویه در ادامه ضمن  تقدیر از آموزش و پرورش شهرستان در برپایی
کارگاه های آموزشی ویژه مواد مخدر و آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان، تصریح کرد: مشارکت مردم و نقش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه بویژه در حوزه مواد مخدر بسیار اثر گذار است و بایستی چنین فعالیت هایی را به مردم واگذار کرد و قطعاً نتایج ملموس تری به همراه خواهد داشت.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان  با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: همه اعضاء شورای باید برنامه های ویژه ای بمناسبت این هفته ارائه و اجرا نمایند.
فرماندار عسلویه همچنین شناسایی توزیع کننده اصلی و فروشندگان و اجرای طرح های پاکسازی، تشکیل کارگروه های تخصصی مواد مخدر و برنامه ریزی منسجم و هماهنگ در آنها، آموزش والدین و همکاری روحانیون و شوراها در آگاه سازی مردم از دیگر راهکاری موثر در امر مبارزه با مواد مخدر است.


 
[کد خبر:AJ5140]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب