آینه جم:: استانداربوشهرگفت: باتوجه به ظرفیت های بندر بوشهر برای تبدیل به بندر آزاد تجاری شدن این مهم از 60 سال پیش مطرح بوده است که دولت یازدهم به این مطالبه دیرینه پاسخ مثبت داد.

به گزارش «آینه جم»؛ مصطفی سالاری در نشست با مسوولان امور صنفی استان بوشهر افزود:بندر آزاد تجاری و صنعتی بوشهر درهیات دولت تصویب شده است و هم اینک این لایحه درکمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است که تصویب این طرح ، تحول مهمی در استان بوشهر ایجاد می کند.

وی یادآورشد: برای استفاده بهینه از این ظرفیت مهم اقتصادی برای استقرار واحدهای مختلف صنفی، صنعتی، تجاری، خدماتی و اجرای طرح های گوناگون، طرح جامع بندر آزاد بوشهر تدوین می شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بندر آزاد بوشهر دارای مزایای گوناگونی است که اصناف بوشهر باید از این مزایا بهره مند شوند.

وی گفت:باتوجه به اینکه بندر بوشهر یکی از مبادی ورود خودروهای خارجی است لازم است در محدوده بندر آزاد بوشهر مکانی برای شهرک خودرو ایجاد شود.

سالاری افزود: اصناف در بیشتر امور اجتماع کارگشا و به عنوان سرمایه های مهم اجتماع محسوب می شوند که مورد اعتماد همگان هستند .

استاندار بوشهر یادآورشد: طرح انتقال صنایع و واحدهای صنفی آلاینده بوشهر به خارج از شهر برای جلوگیری از آلایندگی های صوتی و زیست محیطی بجد دنبال می شود.

وی گفت:حمایت از واحدهای کوچک اقتصادی برای رفع مشکلات مالی این واحدها از طریق پرداخت تسهیلات با نرخ چهار درصد از سیاست های حمایتی است .

سالاری با تاکید بر ایجاد خط راه آهن بوشهر و اتصال آن به خط راه آهن سراسری افزود: استان بوشهر دارای زیرساخت های مهم بندری است که باید به خط راه آهن متصل شود که این مهم سبب رونق مهم اقتصادی استان و اتصال به آسیای میانه می شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: اجرای طرح راه آهن بوشهر از اولویت های دولت است که با حل مشکل فاینانس خارجی آن ساخت این طرح تسریع می شود.

منبع:ایرنا

[کد خبر:AJ5164]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب