آینه جم؛ فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری عامل انتشار شایعه تجاوز و قتل دختری در جاده عالیشهر- تنگک بوشهر خبر داد و گفت:  با اعتراف صریح فرد دستگیر شده به عمل غیرقانونی خود، به مقام قضایی معرفی و قرار مناسب صادر شده است.

به گزارش آینه جم؛  سردار حیدر عباس زاده تصریح کرد: هفته پیش چرخش عکس و شایعه ای در شبکه های موبایلی مبنی بر تجاوز و قتل دختری در جاده تنگک- عالیشهر باعث نگرانی هایی در میان شهروندان شد، ضمن اینکه پلیس بوشهر در اطلاعیه ای ضمن تکذیب وقوع چنین قتلی، از پیگیری شناسایی عامل انتشار آن در فضای مجازی خبر داده بود.

عباس زاده خاطرنشان کرد: پس از تلاش های فنی و مستمر، نهایتا مدیر یک گروه واتس اپی با عضویت 45 تا 50 نفر افراد مختلف شناسایی و مشخص شد برای اولین بار اقدام به انتشار این شایعه در گروه خود کرده و اعضا نیز بدون تحقیق و بررسی صحت و سقم خبر، آن را در گروههای مختلفی که عضو بوده اند منتشر کرده اند.

وی بیان کرد: عامل اصلی انتشار شایعه به هویت "م.ک" 25 ساله پس از دستگیری ضمن اعتراف صریح به انتشار این شایعه، هدف خود را سرگرمی و شوخی عنوان کرد و اظهار داشت: از کرده خود پشیمان بوده و نمی دانستم این کار باعث نگرانی مردم و خانواده ها می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پرونده این متهم به مرجع قضایی ارسال و قرار مناسب برای وی صادر شده، به شهروندان توصیه کرد: از اشتراک در گروه های موبایلی و اجتماعی که هویت، هدف و منظور اعضاء گروه را نمی دانند خودداری و از انتشار هرگونه مطلبی که از صحت آن مطمئن نیستند خصوصا در زمینه های مسائل امنیتی خودداری کرده و صحت اخبار را از سایت های معتبر خبری دریافت کنند.

سال گذشته نیز شایعه وجود قاتل زنان در بوشهر با عنوان خفاش شب در شبکه های موبایلی مطرح شده بود که پلیس جوان 28 ساله ای که طراح اولیه آن بود دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار داد./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ5208]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب