آینه جم:مصطفی سالاری استاندار بوشهر در یادداشت تازه ای که در صفحه ای منصوب به وی در فیسبوک منتشر شده است آخرین موضوعات مربوط به پیگیری و رایزنی ها در سفر یکروزه اش به تهران با مسوولان کشوری را تشریح کرده است.

 
http://img7.irna.ir/1394/13940409/81666201/81666201-70006360.jpgبه گزارش آینه جم،
استاندار بوشهر در این یادداشت آورده است: روز دوشنبه 94.4.8 ساعت 7.5 صبح به دیدار دکتر نوبخت (معاون محترم رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور) رفتم پیرامون مسایل استان، مجموعه طرح های امید (زمین های مینی فوتبال چمن روستایی و شهری، بوستان های روستایی و شهری، طرح دندانپزشکی و روستای پاک) را ارایه و نمونه طرح ها را توضیح دادم.
 
وی یادآور شده است: برای دکتر نوبخت بسیار جالب بود که با حداقل هزینه، می شود بیشترین اثربخشی را ایجاد کرد ، در مورد لزوم تخصیص 100 درصدی اعتبارات پروژه های سفر رییس جمهوری به بوشهر، توضیح و مکاتبات را ارایه کردم و ایشان دستور لازم را صادر کردند.
 
استاندار بوشهر در ادامه نوشته است: سپس عازم شرکت ملی نفت شدم و با مهندس جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مذاکراتی داشتم در خصوص تفاهم نامه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز، پس از چند ماه مذاکره، نهایتاً در این جلسه مقرر شد وزارت نفت مبلغ 36 میلیارد تومان، ظرف 3 سال برای آموزش باکیفیت و توانمندسازی 10 هزار نفر از جوانان هم استانی، به فنی و حرفه ای استان پرداخت کند.
 
سالاری یادآورشده است: در این نشست در مورد تفاهم نامه ساماندهی جزیره خارگ نیز مقرر شد در پاسخ به چارچوبی که ما ارائه کرده ایم، سریعاً در سه سناریو، نظراتشان را ارایه کنند و بتوانیم نهایی کنیم.
 
استاندار بوشهر اضافه کرده است: همچنین، تصمیمیات پیرامون مشارکت و تکمیل بزرگراه اهرم – برازجان – گناوه – دیلم، که مقرر بود 25 میلیارد تومان در اجرای تصمیمات سفر رییس جمهوری به بوشهر پرداخت شود، به جلسه یکشنبه آتی هیات مدیره نفت موکول شد و مقرر شد پس از آن، ظرف مدت یک هفته به راه و شهرسازی استان پرداخت شود.
 
وی در این یاد داشت تصریح کرده است: سپس عازم جلسه با آقای مهندس پژمان، رییس سازمان ملی زمین و مسکن شدم و پیرامون زمین معوض به نیروی دریایی و آزادسازی بخشی از اراضی مذکور و همچنین تامین اراضی برای اجرای بوستان های امید و زمین های مینی فوتبال شهری، صحبت و توافقاتی حاصل شد و مقرر گردید ظرف 4-3 هفته آتی، برای تصمیم گیری در خصوص مابقی مسایل، به استان سفر کنند.
 
استاندار بوشهر در این گزارش نوشته است: با سعیدنژاد رییس سازمان بنادر هم دیداری داشتم و پیرامون حادثه آتش سوزی اسکله دیر و لزوم توسعه بنادر استان و انتقال مالکیت بنادر لاور و ریگ و بحث حمایت مالی از خرید کشتی برای مسیر خارگ، مذاکرات و توافقاتی شد.
 
وی یادآورشده است: سپس با دکتر فریدون (دستیار ویژه رییس جمهوری) دیداری داشتم و گزارشی از وضعیت اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و سیاسی استان و طرح های پیش رو و لزوم حمایت جدی دولت از استان برای حل مشکل آب و برخی مسایل دیگر، مطرح شد.

جنوب نیوز
 
استاندار بوشهر نوشته است: در ادامه به دیدار آشنا مشاور رییس جمهوری رفتم و پیرامون طرح های امید، وضعیت اتاق فکرها، مسایل اقتصادی و اجتماعی استان صحبت هایی داشتیم.
 
وی تصریح کرده است: ضمناً روز یکشنبه نیز ملاقات ها و دیدارهایی داشتم که یکی مربوط به پیگیری منطقه آزاد بوشهر و تبادل نظر با مهندس ترکان بود که یک جلد کتاب «منطقه آزاد تجاری- صنعتی بوشهر، شصت سال پیگیری به روایت اسناد تاریخی» را نیز به ایشان تحویل دادم که سابقه تجارت بوشهر و اینکه 62 سال پیش، اتاق بازرگانی بوشهر، با این درایت و تحلیل و دوراندیشی، متقاضی ایجاد بندر آزاد بوشهر بوده است، برایشان خیلی جالب و تحسین برانگیز بود.

[کد خبر:AJ5329]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب