آینه جم:پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «چرا کسی نگفت اگر کی روش در بازی با عراق یک تعویض خود را نگه می داشت و زمان پنالتی ها حقیقی را بیرون می کشید ما می توانستیم بازی را ببریم.»

حمله به فردوسی پور

به گزارش اینه جم:خداداد عزیزی درباره برنامه دیشب 90 که اختصاص به تیم فوتبال امید داشت اظهار داشت: «دیشب برنامه 90 را تا وقتی که آقایان جلالی و چراغپور حضور داشتند دیدم ولی بعد از آن از فرط خستگی خوابم برد و نتوانستم صحبت های خاکپور را بشنوم.»
 
* عادل فردوسی پور مجری است؛ چرا در کار کارشناسان دخالت می کند؟
وی افزود: «ابتدا باید بگویم از کارشناسی فنی جلال چراغپور لذت بردم. او طوری صحبت می کرد که حتی من مربی هم بعضی از حرف هایش را متوجه نمی شدم. آنالیز بسیار خوبی از عملکرد تیم فوتبال امید به عمل آمد. از آن طرف مجید جلالی هم بدون هیچ تعارفی صحبت های خود را مطرح کرد و هر دو نفر بدبختانه موافق محمد خاکپور بودند و اذعان داشتند که تیم او فوتبال خوبی بازی کرده است اما فردوسی پور اصرار داشت بگوید شما غلط می گویید و من حرف درست را می زنم. طرف حساب من الان صدا و سیماست. مگر عادل فردوسی پور مجری نیست. چرا باید در کار کارشناسان دخالت کند و حتی با آنها مخالفت داشته باشد.»
 
* عادل فردوسی پور را سرمربی تیم ملی کنید
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: «فردوسی پور می گفت اگر من بودم فلان کار را انجام می دادم یا اینکه می گفت چشمی باید هافبک دفاعی بازی می کرد و کنعانی زادگان دفاع آخر و ترابی هم باید در همه بازی ها از اول تا آخر به میدان می رفت. من خواهشی که از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش دارم این است که دیگر ما نه نیاز به کارشناس داریم، نه پیشکسوت و نه مربی. عادل فردوسی پور را سرمربی تیم ملی کنید و آنالیزورهای تیم ملی را دستیارانش بگذارید. ما که هیچ وقت نتیجه نمی گیریم حداقل با بودن فردوسی پور شاد می شویم و حال می کنیم.»
 
* برنامه 90 نیاز به کارشناس ندارد
وی همچنین گفت: «به نظر من برنامه فردوسی پور نیاز به کارشناس هم ندارد. او می تواند هر دو کار را انجام دهد. ابتدا روی صندلی خودش سوال را می پرسد و سپس به صندلی رو به رو می رود و پاسخش را می دهد. واقعا برنامه دیشب جهت دار بود. ده دقیقه اول برنامه به کوباندن محمد مایلی کهن اختصاص داشت. سپس عادل مانند یک لودر از روی محمد خاکپور گذشت. مجید جلالی حرف درستی زد. وقتی توهینی انجام می شود جواب آن توهین، توهین دیگری است.»
 
* کمیسیون اصل نود دروغ نمی گوید که 90 جهت دار است
عزیزی در ادامه به گزارش کمیسیون اصل نود درباره برنامه 90 اشاره کرد و اذعان داشت: «وقتی کمیسیون اصل نود می گوید برنامه 90 جهت دار است دروغ نمی گوید. همه دیدند که دیشب برنامه به سمتی پیش می رفت که کرانچار باید در تیم ملی باشد. حالا فردوسی پور بگوید ما می رویم و شکایت می کنیم. برادر من تو یک ایرانی هستی. البته خاکپور هم که بیشتر عمرش در آمریکا بوده او هم خارجی به حساب می آید پس از او هم حمایت کن. چرا وقتی دو کارشناس دعوت می کنی با آنها کل کل می کنی. این دو نفر را نمی آوردی و خودت همه کارها را انجام می دادی.»
 
* قیاس لینه کر و فردوسی پور درست نیست
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به انتقاد از ستاره های سابق فوتبال ما پرداخت و تصریح کرد: «دیشب فردوسی پور هر چه می خواست به مایلی کهن و خاکپور گفت. دیشب جلالی و چراغپور خنثی نبودند و جواب او را دادند. فردوسی پور برای چه باید به کاپیتان سابق تیم ملی ایران که در جام جهانی هم بازی کرده این گونه حمله کند. خدا را شکر مثال گری لینه کر را زد. البته اصلا آن قیاس درست نبود. چرا که گری لینه کر کاپیتان تیم ملی انگلستان بوده و آقای گل جام جهانی 90 هم شده است ولی عادل فوقش با دوستان رسانه ای اش در چند بازی تفریحی به میدان رفته است. بعد این آقا می گوید اگر به من بگویند موتور گازی ناراحت نمی شوم. به خدا این طور نیست و تو هم ناراحت می شوی آقای فردوسی پور. از ستاره های سابق فوتبال ایران گله مندم که چرا این طور ساکت نشسته اند و از همبازی و مربی سابق خود دفاع نمی کنند.»
 خداداد عزیزی در 17 سالگی
* برنامه دیشب طوری خط دهی شده بود تا کرانچار برگردد
وی همچنین صحبت هایی درباره کرانچار انجام داد: «برنامه دیشب طوری خط دهی شده بود که کرانچار هر طوری است به فوتبال ما برگردد. من اصلا شناخت زیادی از این آقا ندارم. نمی دانم اسم این آقا کرانچار است یا کرانچی یا هر چیز خوشمزه دیگری. اما حالا که دیده است در تیمش دارد اخراج می شود می خواهند او را برگرداند. من دیشب دو تحلیل از برنامه 90 دیدم. در هر دو تحلیل فقط به خاکپور و مایلی کهن حمله شده بود و از کرانچار تعریف می شد. به طور کلی اگر بخواهم بگویم برنامه 90 دیشب هم مرا خنداند و هم حالم را بد کرد.»
 
* چرا کسی به کی روش نگفت چرا حقیقی را تعویض نکردی؟
عزیزی در ادامه افزود: «44 سال است که به المپیک نرفته ایم. با همه ایچ ها هم حذف شدیم. من که یک فوتبالیست و مربی معمولی هستم اما چراغپور را قبول دارم. او می گفت ما در 90 دقیقه خوب بازی کردیم و در 30 دقیقه پایانی استراتژی نداشتیم. من هم حرف او را قبول دارم. وقتی بازیکن توپ هایش را تبدیل به گل نمی کند خاکپور خودش برود گل بزند؟ زمانی که بازیکنان در وقت های اضافه بدنشان کم می آورد خاکپور باید چه کار کند؟ برود تزریق کند برایشان. شاید طرفداران کی روش دوباره از دست من ناراحت شوند اما چرا کسی نگفت اگر کی روش در بازی با عراق یک تعویض خود را نگه می داشت و زمان پنالتی ها حقیقی را بیرون می کشید ما می توانستیم بازی را ببریم و به مرحله بعد برویم؟»

http://www.sport.niksalehi.com/khabar/images52423452354354.jpeg
 
* کارشناسان تشکی عادل را تایید می کنند
وی در ادامه صحبت هایش به انتقاد از برخی کارشناسان پرداخت و خاطرنشان کرد: «کارشناسانی داریم به نام کارشناسان تشکی. اینها دوشنبه شب بعد از برنامه 90 تشک های خود را جلوی صدا و سیما پهن می کنند تا هفته آینده که دوباره تشک های خود را جمع می کنند و با عادل فردوسی پور به برنامه می روند. مثلا عادل می گوید به نظر من احسان پهلوان باید دفاع وسط بازی کند و آن کارشناس مورد نظر هم تایید می کند. مثلا عادل اعتقاد دارد چشمی اگر دفاع چپ بازی می کرد بهتر بود. بقیه کارشناسان هم ضمن تایید می گوید شما درست می گویید. اگر چشمی دفاع چپ بازی می کرد می توانست با ارسال از جناحین باعث بازشدن دروازه ژاپن شود. اما شانس آوردیم که دیشب جلالی و چراغپور آنجا بودند.»
 
* عادل جان یک بار مربیگری کنی متوجه سختی کار می شوی
خداداد در پایان گفت: «حرف آخرم با عادل فردوسی پور است. عادل جان، من که کسی نیستم ولی تجربه یکی، دو سال مربیگری به من نشان داده که نشستن روی نیمکت خیلی با بازی های تفریحی متفاوت است. اگر یک بار روی نیمکت بنشینی و در یک بازی جدی مربیگری کنی متوجه این کار می شوی. در آخر باز هم از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش می خواهم سرمربیگری تیم ملی را به عادل بدهند و اگر قبول نکرد برای سرمربی بعدی از او مشورت بگیرند.»

پارسینه

[کد خبر:AJ12463]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # بهروز پیرپکاجکی 1394-11-11 10:24
واقعا گل گفتی مرد شجاع فوتبال. آفرین بر تو خداداد عزیز که هیچ وقت حق و حقیقت و واقعیت را فدای مصلحت و منافع فردی و باندی نکردی. شجاعت و جسارتت واقعا ستودنی است. اینجانب به عنوان فقط یک علاقه مند به فوتبال سالهاست که متوجه این قضیه شده ام و فریاد میزنم که این جناب فردوسی پور کاملا باندی عمل میکند. بسیار رند و زیرک است و هیچکدام از برنامه هایش بدون جهت نیست. اگر بخواهد کسی را بلند کند میکند هرچند که آن فرد هیچ دانش و لیاقت و تخصصی در فوتبال نداشته باشد و زمانی که اراده می کند حتی محبوب ترین و بزرگترین بازیکنان و مربیان کشور را به خاک سیاه می نشاند. نمونه هایش فراوان است. برنامه پیامکی یا بهتر بگویم آبکی اش بسیار جهت دار است و به بیننده خط میدهد. در زمان های بسیار حساس و برای خودش مناسب یک مربی را که به هر دلیلی دچار ناکامی شده با رگبار پیامکی آماج حملات ناجوانمردانه قرار می دهد و اورا نابود میکند. بسیار فرد خطرناکی است و بسیاری از مصیبتهای فوتبال ایران با برنامه اش گره خورده است. در انتخاب مربیان تیمهای ملی کاملا مافیایی عمل میکند و.............. ............... ...............
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب