قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی به بیماران کلیوی واحد دیالیز بیمارستان ولایت قزوین راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین واحد دیالیز بیمارستان ولایت قزوین روز دوشنبه راه اندازی شد.

منوچهر مهرام در این باره گفت: پیش از این بیماران نیازمند به انجام دیالیز، در مرکز آموزشی درمانی ولایت شهر قزوین، ناچار بودند برای دریافت این خدمت درمانی با آمبولانس به سایر مراکز درمانی منتقل شوند که این کار مشکلات زیادی برای بیمران ایجاد می کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: با راه اندازی واحد دیالیز، بیماران بستری در بیمارستان ولایت که به تشخیص پزشک معالج به عمل دیالیز نیاز داشته باشند میتوانند بدون هزینه رفت وقت و هزینه های اضافی در محل بیمارستان درمان شوند.

مهرام یادآورشد: بخش دیالیز بیمارستان ولایت با زیربنای ۱۰۰ مترمربع، دارای دو تخت دیالیز است و برای راه اندازی آن دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین پزشکان این بخش سعیده پورمحمد و سعیده رضوانی نژاد با کمک دو پرستار به بیماران خدمات لازم را ارائه می کنند و در صورت رضایت شهروندان شش تخت نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

بیمارستان ولایت ازجمله طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین است که کار ساخت آن از سال ۸۴ در زمینی به مساحت ۵۵ هزار مترمربع در شهرک مینودر آغاز شد و در بهمن ماه سال ۹۰ به بهره برداری رسید.

این مرکز دارای ۱۱ درمانگاه تخصصی، بخش اورژانس و تحت نظر، هفت اتاق عمل، آندوسکوپی و کولونسکوپی و ۱۰ بخش بستری و بخش های تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه است.

[کد خبر:AJ1368]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب