کرمان - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تحقق برنامه‌های دولت باید در حوزه اختیارات استانی تجدیدنظر شده و اختیاراتی به نهاد های اجرایی داده شود.

به گزارش مهر وجه الله خدمتگزار عصر سه شنبه در نشست استانداران منطقه پنج که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست‌ها نشان می‌دهد که مدیران استانی عزم خود را جزم کردند تا برای خدمت به مردمی که حامی و پشتیبان دولت و شایسته خدمت هستند  تلاش مضاعفی به کار برند.

وی ادامه داد: همه مدیران موافق استفاده از اختیارات و امکانات خود برای خدمت به مردم هستند اما بررسی ها نشان می دهد این اختیارات در دست مدیران استانی نیست یا بسیار ناچیز است.

خدمتگزار تصریح کرد: اگر خواهان تحقق برنامه های دولت، توسعه، عمران و حل مشکلات مردم هستید باید در حوزه اختیارات استانی تجدید نظر شده و اختیاراتی به نهاد های اجرایی داده شود.

وی افزود: افزایش اختیارات به این معنی است که مدیر هر استانی بتواند بهتر خدمت کند و برای ارائه خدمت نیاز به مجوز کتبی از مافوق خود نداشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی ابراز داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هنوز نتوانسته در استان‌ها با استانداران و مجموعه مدیران به جمع‌بندی برسد و استقرار مجموعه خود را داشته باشد.

خدمتگزار عنوان کرد: آنچه اکنون به دنبال آن هستیم، این است که با تفویض اختیارات بتوانیم مسائل و مشکلات استانی را به شکل مطلوبی تری شناسایی و ساماندهی کنیم .

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور افغانستان به ایران، افزود: حل مشکلات مربوط به معضل مواد مخدر، توجه به معیشت مرزنشینان و ساماندهی افاغنه در ایران جز توافقات حاصل شده در این سفر است.

خدمتگزار در پایان گفت: استان‌های منطقه پنج کشور ظرفیت بالایی در حوزه دانشگاهی و علمی  دارند که در برنامه ششم توسعه می‌توانند بسیار موثر واقع شوند، لذا دولت باید این امر را بپذیرد و در تنظیم برنامه ششم مورد توجه قرار دهد.

[کد خبر:AJ1378]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب