سنندج – خبرگزاری: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: در سال ۹۳ مجموعا ۵۶۳ مورد حادثه داشته ایم که خوشبختانه با حضور فعال اعضاء جمعیت هلال احمر به افراد مصدوم و نیازمند کمک رسانی شد.

به گزارش خبرنگار، حسن خدابنده لو ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان اظهار داشت: از ۵۶۳ مورد حادثه سال گذشته ۴۰۰ مورد آن مربوط به حوادث جاده ای بوده است.

وی افزود: در مجوع این حوادث ۷۲۲ تیم امدادی در قالب دو هزار و ۳۲۵ نفر اعضاء جمعیت هلال احمر خدمات رسانی کامل و لازم را به حادثه دیدگان ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: ۱۹ هزار نفر نیز متاثر از ۵۶۳ حادثه در مراکز و جادره های جمعیت اسکان داده شدند و خدمات درمانی و بهداشتی لازم به آنها ارائه شد.

خدابنده لو در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام به ۳۰۰ هزار نفر خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی و ایمنی ارائه و همچنین در این ایام ۱۲۰ هزار بروشور در بین مهمانان نوروزی توزیع شد.  

وی ادامه داد:  طرح های نوروزی با هزار و ۸۰۰ نفر جوان داوطلب اجرا شد و یکی از نقاط قوت جمعیت هلال احمر استان کردستان این است که ۹۹ درصد برنامه ها توسط اعضا و به خصوص جوانان تحصیل کرده ورزیده برگزار می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: در ایام نوروز ۸۳ مورد حادثه داشته ایم و ۱۰۰ تیم امدادگر در این حوادث با امکانات و تجربیات لازم حضور چشم گیر داشته و بهترین خدمات را به حادثه دیدگان ارائه داده که همین امر باعث کاهش تلفات جانی در حوادث استان کردستان شده است.

خدابنده لو اظهار داشت: در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احنر خدمات مناسبی را متناسب با شرایط و برنامه های مختلف ارائه داده است و خوشبختانه در طرح های رمضان و غنچه های هلال رحمت به ۳۰ هزار نفر از نیازمندان استان خدمات حمایتی، غذایی و دارویی با کمک خیرین ارائه شده است.

وی با اشاره به تقویت فعالیت های خیریه در جمعیت هلال احمر استان کردستان افزود: هلال احمر رابط بین خیرین و نیازمندان است و در راستای رفع نیاز نیازمندان تا کنون به وسیله خیرین توانسته گام های ارزنده ای را بردارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته هلال احمر اشاره کرد و بیان کرد: شعار امسال هلال احمر انسان مهربان، دنیای آرام است.

خدابنده لو یادآور شد: شاخصه کار جمعیت هلال اجحمر استان کردستان در این هفته غبار روبی مزار شهدا  و تجدید میثاق با شهدای انقلاب، حضور در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در ارتباط با جمعیت هلال احمر  و تقدیر از جوانان و امدادگران و پزشکان و پیراپزشکانی که در پایگاه های نوروزی خدمات رسانی کرده اند است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در دانشگاه کردستان، برگزاری مانور اضطراری، مانور بهداشت و درمان، برگزاری کارگاه بین المللی بشر دوستانه با همکاری دانشگاه آزاد، برگزاری کارگاه مین و مواد منفجره، مراسم اهدا خون و برگزاری کاروان های سلامت از دیگر برنامه های جمعیت در این هفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: برپایی چادر سلامت، مراسم کوه پیمایی، نشست با دبیران کانون های دانشجویی و دیدار با نماینده ولی فقیه از برنامه های هفته جمعیت هلال احمر استان کردستان است.

خدابنده لو در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر از ۱۰ شهرستان استان ۹ شهرستان کردستان دارای انبار که یکی از اصلی ترین مکان برای نگهداری ۲۲ اقلام امدادی است برخوردار است.

وی افزود: مجموعا سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت چهار انبار و پایگاه امدادی شهرستان های کامیاران، دیواندره، قروه و بیجار هزینه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: انتظار می رود با برنامه ریزی و تجهیز کردن هر چه بهتر پایگاه ها در خدمات رسانی بهتر به شهروندان و حادثه دیدگان پیشگام باشیم.

[کد خبر:AJ1402]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب