شهردار بوداپست گفت:تهران شهر بزرگی است و جمعیت قابل توجهی دارد از اینرو می توانیم از ظرفیت های این شهر در جهت تبادل تجربیات مدیریت شهری استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر ، اشتفان تارلوش شهردار بوداپست (پایتخت مجارستان) در دیدار با مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:  در اروپا شهر هایی هستند که سیستم انتخاب شهردارانشان به مانند تهران است و مدیریت شهری موفقی هم دارند.

وی ادامه داد: در طی مدت حضورمان در تهران و طی سخنانی که با مدیریت شهری تهران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که مسائل و موضوعاتی هست که می توانیم ارتباطات مشترک زیادی با هم داشته باشیم که از جمله می توان به  زمینه های فرهنگی ، پروژه های شهری و ساخت و ساز های عمرانی اشاره کرد.

تارلوش افزود: تهران شهر بزرگی است و جمعیت قابل توجهی نیز دارد از اینرو می توان از ظرفیتهای این شهر در جهت تبادل تجربیات مدیریت شهری استفاده کرد.

شهردار بوداپست اظهار داشت: ما تفاهم نامه خواهر خواندگی بین تهران و بوداپست را امضا کردیم در حالی که این سوال در اتحادیه اروپا مطرح شده بود که چرا به این شهر سفر خواهیم کرد و ما قطعا این جواب را خواهیم داشت که" ایران کشوری است که قدیمی ترین تاریخچه فرهنگ و تمدن در دنیا را دارد".در واقع رابطه بین ایران و مجارستان در چند مورد خلاصه نمی شود. همانطور که قبلا گفتم بخش های مالی وسرمایه گذاری مهمترین مبانی است که در ارتباط  بین دو پایتخت رخ  خواهد افتاد و نتایج مفیدی به دنبال خواهد داشت.

تارلوش تصریح کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که تبادل نیروی انسانی و آموزش آن ها در زمینه های مختلف نیز می تواند در جهت انتقال تجربیات مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.آموزش بیشتر نیروهای دو طرف و به کار گیری این افراد در گرید بالاتر موجب ارتقا مدیریت شهری خواهد شد.

شهردار بوداپست خاطر نشان کرد: البته ارتباط بین تهران و بوداپست تنها در حوزه مدیریت شهری خلاصه نمی شود بلکه در زمینه فرهنگی و تبادلات فرهنگی نیز کارهای مهمی می توانیم انجام دهیم که تاثیر گذار باشد. برای همین اولین کاری که در این زمینه انجام می دهیم دعوت از هیات رسمی مدیرت شهری تهران به بوداپست خواهد بود و وقتی این هیات به بوداپست بیاید  اولین گام را در جهت منافع مشترک بر خواهیم داشت.

[کد خبر:AJ1404]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب