معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: به زودی یکی از سه طرح منتخب المان میدان انقلاب از سوی هیئت داوران انتخاب و نهایی می‌شود تا روند اجرای بازپیرایی این میدان تاریخی، آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،مجتبی عبدالهی با تاکید بر اینکه بهسازی میدان انقلاب با توجه به نیاز این منطقه به پیرایش شهری و برطرف کردن زواید اضافی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، تصریح کرد: با اعلام فراخوان‌های عمومی و خصوصی، حدود یکصد و ۷۰ طرح برای ساخت المان میدان انقلاب از سوی طراحان به دست شهرداری رسید و روند به سازی این منطقه آغاز شد. 

وی با بیان اینکه طرح‌های میدان همگی توسط طراحان متخصص صاحب نظر و ایده تهیه شده‌اند، افزود: تمامی یکصد و ۷۰ طرح به مسابقه گذاشته شدند و در در مرحله نیمه نهایی شش طرح منتخب شدند که از میان این طرح‌ها نیز سه طرح به مرحله نهایی راه پیدا کردند.  

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: داوران در حال بررسی ابعاد مختلف طرح‌های میدان انقلاب هستند تا طرح نهایی با توجه با مفهوم کامل مجموعه انقلاب انتخاب شود.  

عبدالهی یکی از دلایل حساسیت داوران در انتخاب طرح نهایی را قدمت حرکت مردمی انقلاب اسلامی و جایگاه این میدان مرکزی تهران در دوران باشکوه انقلاب دانست و یادآور شد: در نظر داریم طرح منتخب تمامی این مفاهیم را در بر گیرد و تا چند روز آینده نیز قطعی شود. پس از نهایی شدن این طرح سازمان زیباسازی پروژه به سازی حلقه داخلی میدان انقلاب را آغاز می‌کند.  

وی با یادآوری اینکه در طرح نوسازی و بهسازی میدان انقلاب هم حلقه بیرونی میدان در حال ساخت است و هم رینگ میدان و پیاده راه‌های این منطقه، بیان کرد: این پروژه با پشتوانه علمی و عقبه مطالعاتی و حساسیت ویژه‌ای در حال پیشروی است.  

به گفته عبدالهی، در این پروژه علاوه بر میدان انقلاب، پروژه بهسازی در خیابان‌های منتهی به این میدان نیز صورت می‌گیرد به طوری که هم اکنون از تقاطع خیابان ولیعصر (عج) تا جمالزاده در دو طرف خیابان، حتی نما‌ها و دیواره های ساختمان‌های قدیمی نیز بازپیرایی و حتی بازسازی شده‌اند تا وضعیت مطلوبی در منظر شهری این منطقه به وجود آید.  

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: در روند بهسازی میدان انقلاب، روشنایی و نور‌پردازی این منطقه نیز در حال تکمیل است. بر همین اساس نور‌پردازی بخش ورودی و پیاده راه جنبی دانشگاه تهران به همراه سنگ فرش‌ها و مبلمان شهری این مسیر نیز در حال تکمیل است. ضمن آنکه مسیر تردد شهروندان در این منطقه نیز عریض سازی شده تا تردد عابران پیاده با راحتی بیشتری میسر شود.

[کد خبر:AJ1410]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب