ارومیه - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذریایجان غربی گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه در وضعیت تثبیت قرار گرفته نسبت به سال گذشته شرایط خوبی را تجربه می کند.

پرویز آراسته در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به بارندگی های مناسب اخیر به خصوص در دو روز گذشته شاهد بهتر شدن وضعیت دریاچه ارومیه هستیم افزود: در مقایسه با سال گذشته تاکنون شاهد پسروی آب دریاچه نبودیم و دریاچه در وضعیت تثبیت قرار دارد.

وی ادامه داد: اما وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه به دلیل فرارسیدن فصل گرما همچنان ادامه دارد و باید صرفه جویی، رعایت الگوی کشت و حفظ منابع آبی با مشارکت همگانی در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یاد آور شد: هم اکنون آب دریاچه ارومیه ۵ الی ۶ سانتیمتر افزایش یافته است که امیدواریم با افزایش میزان بارندگی ها شاهد روند رو به رشد آب دریاچه باشیم.

آراسته وضعیت جزایز دریاچه ارومیه و حیات وحش آنها را نیز مناسب ارزیابی کرد و عنوان کرد: برای حل مشکل آب شرب و علوفه حیات وحش جزایز ارومیه دو پروژه اجرایی شده و هم اکنون در حال اجرا هستند.

وی افزود: یکی از طرح ها سطوح آبگیری برای جمع آوری آب باران و برف است که به طول ۴۰۰ کیلومتر مکعب در جزیره اشک اجرا شده و حیات وحش آن از جمله گوزن زرد ایرانی هیچ مشکل و کمبودی برای تامین آب شرب ندارند.

آراسته به اجرای طرح لوله کشی آب از بندر رشکان به طول ۱۹ کیلومتر به سمت جزیره اشک دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و اظهار داشت: این خط نیز اجرا شده تا در صورت نیاز به آب شرب بتوانیم آب مورد نیاز حیات وحش جزیره را پمپاژ کنیم.

[کد خبر:AJ1418]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب