نیر – مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از مطالعه امکان سنجی ایجاد کمپینگ تفریحی و اقامتی در محدوده سد یامچی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرمانداری نیر کریم حاجی زاده ظهر چهارشنبه در بازدید از منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر تصریح کرد: ظرفیت های گردشگری پیرامون سد یامچی قابل توجه است.

وی افزود: میراث فرهنگی در نظر دارد با مطالعه جامع زمینه های ایجاد کمپینگ های اقامتی و تفریحی در اطراف این سد را مورد ارزیابی دقیق کارشناسی قرار دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اذعان به شناسایی ۳۷ منطقه نمونه گردشگری اضافه کرد: هفت منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیر واقع شده که از این حیث شهرستان نیر در سطح استان اردبیل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

حاجی زاده در عین حال  از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل زیرساختهای منطقه نمونه گردشگری دهکده توریستی سبلان و قینرجه خبر داد.

در این بازدید فرماندار نیر  از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی در منطقه نمونه گردشگری دهکده توریستی سبلان وقینرجه یاد کرد و گفت: ۱۰ میلیارد ریال در آبگرم سقزچی و ۵۰ میلیارد ریال در منطقه توریستی بولاغلار سرمایه گذاری خواهد شد.

اکبر صمدی خواستار تسریع در روند مطالعه و تصویب طرح جامع و تفصیلی مناطق گردشگری شهرستان و تکمیل زیرساختهای این مناطق متناسب با استعدادها و پتانسیل های گردشگری آن شد.

[کد خبر:AJ1423]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب