گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان، با تاکید بر رعایت و حفظ وحدت بین مسلمانان، گفت: ظاهر و باطن رفتار ما با اهل سنت باید یکی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر چهارشنبه در نشست دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان های قومی با مراکز حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: ظاهر و باطن رفتار ما با اهل سنت باید یکی باشد و به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم.

امام جمعه گرگان، به تشکیل مجموعه دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان های قومی اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران این مجموعه تشکیل شده و دوران های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: این مجموعه پس از فراز و نشیب های فراوان شکل سازمانی پیدا کرده است و باید بتواند در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی که مهمترین آن وحدت اسلامی است قدم بردارد.

وی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری درباره وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند کسی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند نه شیعه است و نه سنی؛ لذا وظیفه مهم این تشکیلات هم تقویت وحدت است.

امام جمعه گرگان وحدت مسلمانان را یکی از موضوعات ریشه داری در اسلام دانست و گفت: این موضوع در زمان خود ائمه هم مورد عنایت بوده و بعد از رحلت پیامبر در این زمینه تلاش های بسیاری شده است.

وی ادامه داد: نخستین شخصیتی که پس از رحلت پیامبر (ص) و حوادثی که رخ داد برای وحدت تلاش کرد و مقابل توطئه ها ایستادگی کرد، امیرالمومنین علی (ع) بود.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، بیان کرد: همه ائمه اطهاری که بعد از امیرالمومنین فعالیت می کردند نیز سلوک و رفتارشان با مذاهب دیگر دوستانه بود.

وی در ادامه، از رفتار برخی حوزه های علمیه کشور انتقاد کرد و گفت: چرا در بعضی از مراکز حوزوی شیعه و سنی هنوز این تفکر وحدت آنطور که باید مورد پذیرش باشد، واقع نشده است؟

آیت الله نورمفیدی وحدت را موضوع مورد تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دانست و گفت: روایات و احادیث مختلفی درباره اتحاد بین مسلمانان نقل شده است.

وی با بیان این که ائمه و معصومان راه درست را نشان داده اند، گفت: در چهارچوب کلی همه مسلمانان مشترکند، زیرا همه می خواهیم به دستورات خدا و قرآن عمل کنیم و مسلمانی پیدا نمی شود که بخواهد به قرآن خدشعه ای وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: اهل سنت هم اهل بیت را قبول دارند و به آن ها مراجعه می کنند، لذا قرار نیست چون کسی در جزییات چهارچوب ما را قبول ندارد مسلمان نباشد.

وی توصیه کرد: این مجموعه باید با تمام وجود حافظ این اصل و مبنا باشد و بر اساس همین اصل و مبنا هم عمل کند.

وی با بیان این که اعتماد خوبی بین شیعه و سنی به وجود آمده است، اظهار کرد: گرچه ممکن است وسایل ارتباطی جدید و برخی رسانه ها که دست جوانان امروز است مشکلاتی ایجاد کنند و تبلیغات منفی داشته باشند، اما شرایط استان ما خوب است و امیدواریم بهتر شود.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رعایت عدالت شد و گفت: نباید تبعیضی بیان اقوام و مذاهب به وجود آید و این تبعیض در مسائل مذهبی هم نباید باشد.

وی با تاکید بر این که باید همه را همراه انقلاب کرد، گفت: آنچه که مربوط به کلیات نظام است را باید پذیرفت و در مورادی که اختلافی وجود دارد نباید روابط عاطفی را قطع کرد.

[کد خبر:AJ1432]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب