آینه جم:تمام ملت ایران بالاخص مسئولان نظام باید هوشیار باشند زیرا هرگاه سخنان مقام معظم رهبری لحنی صریح و خاص به خود می گیرد ، بدان معناست که ایشان احساس خطر کرده اند ؛ خطری خاص و جدی که نظام انقلاب اسلامی را تهدید می کند ، این لحن در سخنان امروز ایشان واضح و مبرهن بود ...

هشدار خطری جدی از سوی رهبر

دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از انواع ابزارهای پیشرفته و نوین نظامی و غیرنظامی از قبیل : گفت وگو ، مبادلات اقتصادی ، تحریم ، تهدید نظامی و هر وسیله ی دیگری در راستای پیشبرد اهداف خود تلاش می کنند و ما نیز باید در تمام این زمینه ها ، علم و توان مقابله و دفاع داشته باشیم ... ؛

 این توصیه های امروز رهبر انقلاب ، تلنگری ژرف در سال جدید بود تا همگان آگاه باشند که با آغاز دوره ی پسابرجام فصل جدیدی از جنگ سرد (cold War) سردمداران غربی با ایران آغاز شده است.

ایشان با برشمردن چهار محور انتقادی و پیشنهادی ، ملت ایران اسلامی را به روشنگری و مبارزه با مواضع نوین دنیای غرب فراخوانده و فرمودند : "اینکه می بینید من مسئله ی استکبار و آمریکا را تکرار می کنم از روی عادت نیست؛ احساس خطر می کنم. اگر نظام اسلامی در قبال نظم منحط جهانی ، هویت خودش را از دست داد شکست خواهد خورد."

الف ) دنیای مذاکره یا موشک؟!
حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد شدید از مواضع خاص افرادی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می دانند و نه موشک ، گفتند : "روزگار، روزگار همه چیز است ، وگرنه به راحتی و صراحت حق ملت را خواهند خورد.

اگر این حرف از روی ناآگاهی گفته شده باشد، یک مسئله است اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است.
اینکه می بینید من مسئله ی استکبار و آمریکا را تکرار می کنم از روی عادت نیست؛ احساس خطر می کنم. اگر نظام اسلامی در قبال نظم منحط جهانی ، هویت خودش را از دست داد شکست خواهد خورد.

در این اوضاعِ جنگل وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفاً به دنبال مذاکره و مبادله ی اقتصادی و حتی علم و فناوری باشد و توان دفاعی نداشته باشد، آیا حتی دولت های کوچک نیز به خود اجازه ی تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟

تمام ملت ایران بالاخص مسئولان نظام باید هوشیار باشند که چنین لحن صریح و روشنی در سخنان مقام معظم رهبری ، تنها در مواقع خاص و بحرانی یعنی زمانی که ایشان احساس می کنند که خطری جدی انقلاب اسلامی را تهدید می کند ؛ مشاهده می شود.

ب ) اقتصاد مقاومتی
رهبر معظم انقلاب اسلامی که از ابتدای سال جدید با سخنرانی و نامگذاری سال 1395 با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" برای چندمین بار تاکید خود را بر این امر مهم اعلام نموده در سخنرانی امروز خود از رفتار شعارگونه ی مسئولین انتقاد کردند و آنان را بر چهار اصل مهم توصیه کردند :
1. دوری از شعار
2. اقدام و عمل جدی
3. بهبود اوضاع معیشتی مردم
4. هدفمندی برنامه های اقتصادی کشور

ج ) تضعیف باور جوانان
حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تاکید مواضع زیرکانه ی غربی ها گفتند : "دشمنان انقلاب اسلامی بیش از 37 سال است که همواره در تلاشند تا باورهای انقلابی جوانان ایران زمین را تضعیف کنند و اسلام و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و در این مسیر از انواع برنامه ها و ابزار مختلف استفاده می کنند لیکن مشارکت گسترده ی مردم ایران در تمام ابعاد سیاسی کشور نشان دهنده ی پایداری نظام اسلامی ، قدرت و بالندگی آن می باشد."
رهبر معظم انقلاب اسلامی که از ابتدای سال جدید با سخنرانی و نامگذاری سال 1395 با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" برای چندمین بار تاکید خود را بر این امر مهم اعلام نمودند.

د ) توصیه به مداحان و شاعران
رهبر انقلاب با توصیه به مداحان و شاعران برای گنجاندن نکات و حقایق کاربردی مذهبی و سیاسی روز در اشعار ، مدیحه ها و مرثیه ها ، فرمودند : " باید پدیده ی مداحی و نغمه سرایی عمق معنایی پیدا کند و فراگیر باشد تا بتوان از این مسیر ، سطح اعتقادی و سیاسی اقشار مختلف جامعه را افزایش داد.

 مداحان و شاعران اهل بیت (علیه السلام) باید سیره بزرگان دین را واکاوی نموده و در افزایش علم به این مهم کوشا باشند. ذکر مقامات معنوی ، محبت و روشنی دل می آورد ؛ اما کافی و کارساز نیست و لازم است در هر منبری ، درس های کاربردی زندگی ائمه (علیهم السلام) ، هنرمندانه بیان شود و زمینه ساز ولایت و دنباله روی عملی از اهل بیت گردد."

آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) افق آینده ی کشور را روشن و شوق آفرین خواندند و به مداحان و ذاکران توصیه کردند: با اشعار پرمغز و اجرای هنرمندانه، مستمعین خود را به انسان هایی امیدوار، پُرتلاش و کارآمد تبدیل کنید و هدایت مردم و بیداری و بصیرت افزایی را مهم ترین وظیفه ی خود بدانید.

تبیان

 

[کد خبر:AJ14356]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب