همدان- سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینكه شورای شهر نهادی مردمی و برخواسته از رأی مستقیم و انتخاب شهروندان است، گفت: شورای اسلامی شهر تقویت كننده مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، كامران گردان با بیان اینكه شوراهای اسلامی شهر پارلمان محلی و زبان گویای توده های مردمی هستند، افزود: براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی شوراها برای تسریع در پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی تشكیل شده اند.

گردان با اشاره به اینكه وظایف شورای شهر مشتمل بر ۳۴ ماده و ۹ تبصره است، اظهار كرد: برخی از این وظایف جنبه های وضع مقررات و برخی دیگر جنبه نظارتی و مراقبتی دارند.

وی اضافه كرد: براساس قانون تشكیلات شورای اسلامی، شورای شهر یك مرجع تصمیم گیری و نظارتی است و هدف از ایجاد شوراها تكمیل آخرین حلقه نظام مردم سالاری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ مبنی بر سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی افزود: در این راستا شورا ها به عنوان نمایندگان مستقیم مردم كه رابط بین لایه های مختلف مردم و سیستم دولت محسوب می شوند می توانند نقش ارزنده ای در تحقق این شعار داشته باشند و زمینه را برای تحكیم این مسئله در همه ابعاد جامعه فراهم کنند.

كامران گردان شورای دور چهارم اسلامی شهر همدان را شورایی متشكل از افراد متخصص در حوزه های مختلف دانست و به ذکر اهم فعالیت ها و مصوبات این شورا پرداخت و اظهار كرد: معافیت از عوارض نقشه های پروانه برای ساخت هتل های چهار و پنج ستاره كه در این زمینه در حال حاضر سه هتل و ۱۰۰ سوئیت اقامتی ارزان قیمت از نتایج مصوبات حوزه گردشگری بوده است.

گردان دیگر مصوبات بخش گردشگری را ساماندهی و ایجاد تسهیلات لازم در اماكن گردشگری از جمله مجموعه گنجنامه، میدان باباطاهر و سایر اماكن و نصب تابلوهای راهنمایی گردشگران به تعداد كافی در سطح شهر بیان كرد.

وی افزود: همچنین در حوزه خدماتی اقداماتی همچون تغییر در روش فعلی جمع آوری زباله تا رسیدن به هدف تفكیك زباله از مبداء، شروع بكار كارخانه كمپوست در سایت جمع آوری زباله، ساماندهی تابلو سردرب مغازه ها و بخصوص ساماندهی كل میدان امام خمینی (ره)، تغییر در نوع كاشت گونه های مختلف گل و درخت با توجه به بحران كم آبی و تنظیم قرارداد جهت مكانیزه كردن تمامی پل های عابر پیاده صورت گرفته است.

 

وی به بخشی از فعالیت ها و مصوبات بخش ترافیكی نیز اشاره كرد و گفت: شورای اسلامی شهر همدان در ابتدا آرام سازی كه شامل حذف نقاط حادثه خیز، اصلاح مهندسی ترافیك در معابر از جمله میادین شهر، خط كشی معابر، ایجاد رفوژ و پاكسازی عابر پیاده، نصب دوربین های كنترل ترافیك به تعداد ۷۰ دستگاه، ادامه ساخت پایانه های تاكسی و اتوبوس، اجرایی شدن ای وی ال برای اتوبوسها و انجام مطالعات اجرای خطوط بی آر تی و نهایی شدن خط یك این سیستم حمل و نقل عمومی را مصوب كرده كه این موارد اجرایی یا در دست اجرا هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان ادامه نهضت آسفالت، پیاده روسازی در اغلب نقاط شهر، ساخت پارك در حاشیه های شهر، ساخت و ادامه ساخت تقاطع های غیر همسطح شهید قهاری و پیامبر اعظم (ص) و مقدمات ساخت پل های میدان سپاه از فعالیت های بخش های فنی، عمرانی و شهرسازی در دور چهارم شورا ذکر کرد.

وی اضافه كرد: همچنین در حوزه فرهنگی اقدامات محلی از جمله تداوم ساخت فرهنسگراها و سالن های ورزشی تا اتمام این پروژه ها، ساخت نمازخانه گنجنامه، شروع آموزشهای شهروندی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

[کد خبر:AJ1438]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب