دشتی- در آئینی به مناسبت هفته بزرگداشت معلم، یادواره ۱۴ شهید فرهنگی شهرستان دشتی با حضور فرماندار دشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دشتی پیش از ظهر چهارشنبه در یادواره ۱۴ شهید فرهنگی دشتی از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برای برگزاری این یادواره در سطح شهرستان تقدیر کرد و اظهار داشت: قطعا برگزاری این گونه مراسمات در فضاهای آموزشی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

غلامرضا مهرجو افزود: یکی از رسالت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت، زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا است، تصریح کرد: اگر در عرصه داخلی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم، به برکت خون شهدا و امام شهدا است.

مهرجو بیان کرد: ما نیز باید به عنوان رهروان شهدا، ایثار و سیره شهدا را حفظ کنیم و در مسیر آنها گام برداریم و جامعه را با یاد و نام شهدا زنده نگه بداریم.

فرماندار دشتی همچنین بر لزوم تاسی از سیره شهدا در جامعه تاکید کرد.

ایمان از بارزترین ویژگی‌های شهدا است

امام جمعه خورموج نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا نیز گفت: شهدا همه ارزش‌ها را در وجود خودشان مجسم کردند و جان خود را فدای اسلام کردند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح به ملاک و معیارهای ارزشی شهدای فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: ایمان یکی از ارزش‌های مهمی است که به انسان ارزش می بخشد.

وی ادامه داد: شهدای فرهنگی و همه شهدا ایمان، باور، معاد و بهشت داشتند که در این مسیر قدم گذاشتند و اخلاص و کار برای خدا آنها را در این مسیر قرار داد و آنها به بالاترین تقوا رسیده بودند.

امنیت و آرامش امروز ما به برکت خون شهدا است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی نیز گفت: این هفته بهترین فرصت بود که از رشادت‌ها و ایثارگری‌های همه شهدا و ایثارگان یاد کنیم و این مهم بر همه ما فرض است.

احمد طیبیان با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز ما به برکت خون شهدا است، افزود: در سال گذشته ۱۴ یادواره شهید در مدارس شهرستان برگزار شد که عطر شهادت و شهید در مدارس پیچید.

در پایان از خانواده معظم شهدای فرهنگی با اهدای هدایای تجلیل به عمل آمد.

[کد خبر:AJ1452]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب