بوشهر - نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: ایران همواره باید برای مقابله با مالاریا آماده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جیهان طاویلا پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بین‌المللی روز جهانی مالاریا در بوشهر اظهار داشت: بیماری مالاریا سالانه جان افراد زیادی را در سطح جهان می‌گیرد و مقابله با بیماری مالاریا یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی به مرگ افراد زیادی در سطح جهان بر اثر بیماری مالاریا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مقابله و کنترل این بیماری نیازمند عزم همگانی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب در این مسیر حرکت شود تا شاهد دستیابی به اهداف مورد نظر باشیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اضافه کرد: هزینه‌های بسیار زیادی برای مقابله با بیماری مالاریا نیاز است و هر دلاری که در این زمینه هزینه می‌شود برای سیستم بهداشت ۶۰ دلار سود دارد و حذف مالاریا فواید زیادی برای همه جهان خواهد داشت.

وی به کاهش میزان مبتلایان به بیماری مالاریا در ایران اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها در ایران به علت نظام مراقبتی قوی، بهبود سیستم بهداشتی و توان بالای تشخیصی در این زمینه بوده است.

طاویلا بر لزوم تداوم برنامه‌های مقابله با مالاریا تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا راهی طولانی در پیش داریم و دستیابی به موفقیت‌ها در این زمینه به معنای قطع فعالیت‌ها در زمینه مقابله با مالاریا نیست.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران به همسایگی کشورهای افغانستان و پاکستان با ایران و رفت و آمد زیاد بین این کشورها اشاره کرد و گفت: ایران باید همواره برای مقابله با مالاریا آماده باشد.

[کد خبر:AJ1453]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب