مشهد- رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی گفت: شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس کیفیت مدارس تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه گرد ظهر پنج شنبه در حاشیه مراسم نکوداشت معلمان نمونه مدارس غیر دولتی کشور در مشهد و در جمع خبرنگاران از تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در ۱۲ هزار مدرسه غیردولتی خبر داد و اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی در سازمان مدارس غیردولتی توسعه و افزایش کیفیت مدارس و همچنین توانمندسازی معلمان است.

وی به مسئله افزایش شهریه مدارس غیردولتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: شیوه کار ما در مدارس غیردولتی درصدی نیست بلکه براساس شرایط و کیفیت آموزش در مدرسه تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: سال گذشته الگوی شهریه تدوین شده با این حال برخی استان ها این الگو را اجرا نکردند و برای امسال برنامه ای داریم که هر مدرسه بنا به شرایط آن شهریه را دریافت کند و به همین دلیل ممکن است در برخی مدارس کاهش شهریه و دربرخی دیگر افزایش شهریه صورت گیرد.

وی با بیان این که به دنیال کشف خلاقیت در مدارس غیردولتی هستیم گفت: طرح رتبه بندی معلمان مربوط به مدارس دولتی است و در مدارس غیردولتی اعمال نمی شود.

گرد به مسئله واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: هیچگونه واگذاری نداریم بلکه از ابتدا بنا بود بخش خصوصی در اداره مدارس دولتی به صورت مشارکتی فعالیت کنند.

وی در پایان با اشاره به بسته حمایتی تقویت مدارس غیردولتی گفت: این بسته شامل حمایت از مجموعه آموزش های غیردولتی در هفت بند مطرح شده و در هر استان متناسب با شرایط آن اجرا می شود.

 

[کد خبر:AJ1501]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب